פיצוח: האם עדיף לפתח אתר Custom Made או לקחת טמפלייט?

נהניתם מהתוכן ואפילו קצת השכלתם? שתפו גם את החברים והקולגות

מתלבטים אם להכנס לתהליך פיתוח אתר Custom made או לקחת טמפלייט ולסגור את העניין?

הפוסט הבא יעזור לכם להחליט מה מתאים לכם יותר.

ברגע שארגון מחליט שהגיע הזמן לחדש את האתר או לבנות אתר חדש,
מתחילה שרשרת ארוכה של החלטות שיחרצו את גורל האתר.
ההחלטה על התקציב העומד לרשותינו היא אחת ההחלטות המשמעותיות שצפויות להשפיע באופן ישיר על איכות והצלחת האתר.

הפיתוי לחסוך בבניית אתר Custom made ולהשתמש באתר תבנית (Template) הוא גדול. על פניו, העלויות של אתרי התבנית נמוכות בצורה משמעותית.

השאלה המתבקשת היא מדוע להשקיע הרבה כסף, אם בסוף התהליך נקבל אתר בשני המקרים?

 

כספק המפתח אתרים ללקוחות, לעיתים קרובות שואלים אותי למה אתר מותאם אישית עדיף על אתר תבנית.

למרות שאנחנו ב-Y&A נותנים את שני השירותים הללו ללקוחות שלנו, כדאי להשוות בין האופציות הקיימות ולהבין מה מתאים יותר עבור הארגון שלכם.
שנתחיל?

 

התאמה אישית

היתרון הבולט ביותר של אתר Custom על פני אתר טמפלייט, הוא חופש הפעולה המוחלט והאפשרות ליצור אתר ייחודי שמותאם בדיוק לצרכים שהוגדרו.

החל משליטה על עיצוב וחווית המשתמש וכלה ביצירת תסריטי ליבה מותאמים, פיתוח אתר מותאם אישית מאפס אומר שכל האפשרויות פתוחות.

לעומתו, אתר טמפלייט מגביל את המשתמש וכל שינוי שאינו מוצע בחבילת השינויים גורר עלויות נוספות ושעות פיתוח.
בנוסף, השינויים שניתן לבצע הינם מוגבלים מאד כל עוד נשארים במסגרת הטמפלייט.

האשליה שמקנה טמפלייט היא שבסה"כ מדובר בכמה שינויים קטנים והחלפה של תמונות וטקסטים בתכנים הרלוונטים לעסק, ובכך נתאים את האתר לצרכים, אך האמת היא ששינוי התכנים פוגע בחווית המשתמש ויוצר זרימה פחות טובה בגלל שינויים עיצוביים שמשפיעים על המשתמש ומשבשים את תסריטי הליבה.

במידה ושוקלים לקחת תבנית ולבצע בה שינויים, יש לקחת בחשבון שהמשתמשים באתר יכולים להגיב שונה מההתנהגות הצפויה בתסריט, ובכך בעצם האתר מאבד את הערך שלו.

פרוייקט פיתוח אתר מותאם אישית מבית YNA עבור SONY ישפאר
פרוייקט פיתוח אתר מותאם אישית מבית YNA עבור SONY ישפאר

 

עיצוב ונראות

הטמפלייט מדהים אותך? סורי…ברוב המקרים האתר יראה שונה מאד בסוף התהליך.

טמפלייטים מעוצבים ע"י גרפיקאים ומטרתם היא ליצור חוויה מלאה ומושלמת בתוך האתר.

יכול להיות שתרצו לכתוב פסקאות באורכים שונים או במקומות שונים ממה שהטמפלייט מציע כברירת המחדל, שתרצו להשתמש בכפתורים אחרים ממה שמוצע בטמפלייט, או שתרצו לשנות את התמונות בהתאם לצבעי המותג שלכם.

הבעייה היא, שברגע שמתחילים להזין שינויים בטמפלייט, חווית המשתמש והעיצוב הכללי משתנים ועלולים לפגוע בצורה משמעותית בחוויה שמציע הטמפלייט.

לבסוף, השפה העברית נראית שונה מאד מהשפה האנגלית, דבר המשפיע בצורה דרמטית על הנראות של האתר.

 

אל תלכו באופן עיוור אחרי טמפלייט יפיפה ותטעו להניח שבסוף התהליך האתר שלכם ייראה אותו הדבר, כיוון שהשינויים שתמיד מתבצעים יוצרים חוויה שונה לחלוטין מהחוויה המדהימה שאתם רואים בהצגת הטמפלייט לראשונה.

לעומתו, פיתוח אתר Custom נותן שליטה מלאה גם על UX/UI design ומאפשר לכם לבצע את ההתאמות הנדרשות לכם מבלי לשנות את האתר הקיים ולגרוע ממנו.

כאמור, כשמפתחים אתה מאפס השמיים הם הגבול.

 

תאימות למובייל – רספונסיביות

כל אחד מהשינויים שעליהם דיברתי עד כה הוא בעל השפעה גדולה במסכי דסקטופ רגילים, אך כשעוברים למסכים קטנים יותר במובייל, הפער יכול להיות אפילו עוד יותר דרמתי.

כשמעצבים ומפתחים אתר Custom Made, יש שליטה מלאה על הרספונסיביות למובייל, שמאפשרת התאמה טובה לגדלים משתנים של מסך בהתאם לצרכים.

לעומת זאת, בטמפלייט יש הרבה פחות שליטה על אופן התצוגה והעיצוב במובייל, מה שעלול להוביל לחווית משתמש לא טובה במידה ומשנים את הטמפלייט אפילו במעט.

רספונסיביות מבית YNA עבור אפליקצית אלטשולר-שחם
רספונסיביות מבית YNA עבור אפליקצית אלטשולר-שחם
הקוד שמאחורי התבנית

כל אחד מהשינויים האלו הוא בר ביצוע גם באתרי טמפלייט, אך דורש עבודה מצד צוות פיתוח חיצוני.

למפתח שלא מכיר את הקוד מקרוב, השינויים האלו יהפכו לסיוט מתמשך.
יקח זמן רב להשתלב בקוד של הטמפלייט והתהליך מייגע עבור שני הצדדים.

בנוסף לזמן העבודה ולעלויות הנלוות, הפיתוח יגרור שינויים בטמפלייט שלא בהכרח ייראו טוב או יתאימו לאיך שדמיינתם את האתר שלכם מלכתחילה.

 

לעומת זאת, בבניית אתר Custom Made תעבדו מול מפתח או צוות של מפתחים שמכיר את הקוד ויודע לעבוד עליו ביעילות ובמהירות.

רק באתר שפותח על ידי חברת פיתוח מקצועית ואמינה, תהיה לכם בעלות אמיתית על הקוד ושליטה מלאה על האתר.

תוכלו לשנות את התכנים, העיצוב ואת משפך המשתמש בהתאם לצרכים שלכם ובמהירות גבוהה יחסית.

 

לבעלות ולשליטה מלאה על הקוד יש נגזרות רבות, ביניהן עלות פיתוח נמוכה יותר וזמן תגובה מהיר יותר.

ניתן להבין שהטמפלייט ההתחלתי נמכר במחיר זול, אך עלויות הפיתוח הנלוות אליו מייקרות משמעותית את התהליך והופכות את העלות לדומה מאד לאתר מותאם אישית.

 

נקודה נוספת שחשוב להתייחס אליה היא איכות הקוד.

כיוון שאתר הטמפלייט מאפשר בחירה בין אופציות רבות, הקוד מכיל שורות רבות שבסוף התהליך לא יהיה בהן שימוש, כיוון שלא רלוונטיות עבור הבחירה הסופית.

השורות המיותרות גורמות לאתר להיות איטי יותר ולהגדיל את מספר הקריאות לשרת.

כתוצאה מכך, גוגל יאהב אתכם פחות,

ואנחנו לא באמת רוצים שזה יקרה, נכון?

 

ייחוד ובידול העסק

מהפן השיווקי, יש לקחת בחשבון את הסיכוי שהלקוחות שלכם כבר מכירים את הטמפלייט ועלולים לתפוס את האתר שלכם באופן בלתי מודע כגנרי ודומה לאתרים אחרים שהם ראו בעבר.

בעולם הדיגיטלי, שבו בידול היא מילת מפתח, לא כדאי לקחת את הסיכון הזה.

אם אתם מנסים ליצור מיתוג חזק עבור הארגון או שאתם רוצים לשמור על המיתוג הקיים, דאגו ליצור אתר שהוא חוויה ייחודית עבור המשתמש – דבר שיהיה קשה עד בלתי אפשרי עם טמפלייט.

פיתוח אתר מותאם אישית מבית YNA עבור איתוראן
פיתוח אתר מותאם אישית מבית YNA עבור איתוראן

 

נקודות נוספות שיש לחשוב עליהן בעת קבלת ההחלטה
  • סקיילביליות – במידה ותרצו להפוך את האתר בהמשך לחנות וירטואלית, בחירת אתר תבנית יקשה מאד על התהליך וישאיר אתכם עם מעט מאד מרחב תמרון על מנת להתאים לצרכי הארגון.
    חנות שלא מותאמת לצרכים שהגדרתם, תפעל פחות טוב ותמכור פחות.
  • אם תבצעו שינויים בקוד, יהיה קשה עד בלתי אפשרי לקבל עדכונים ושדרוגים שמגיעים אחת לתקופה עם התבנית.
  • חלק גדול מהטמפלייטים לא Google-Friendly. המשמעות היא דירוג נמוך יותר בחיפוש.
    יחד עם זאת, חשוב לציין שנושא הקידום האורגני בגוגל אינו חד משמעי, ויש טענות לכאן ולכאן. אני מכיר אתרים שמדורגים גבוה מאד בחיפוש למרות שהם טמפלייט, כך שניתן להגיע למקומות הראשונים אם משקיעים מאמצים משמעותיים בקידום.
  • קשה להגיע לרמת גימור גבוהה באתרי טמפלייט.
  • במקרים רבים, טמפלייטים מביאים נתונים מעוותים למערכות ה-CMS. אם נתח משמעותי מהעבודה שלכם מתבצע דרך CMS, לכו על אתר Custom made.
אז מתי כן כדאי להשתמש באתר טמפלייט?

אם אתם ארגון קטן, שזקוק לעבודה מהירה ומוכנים לספוג עלויות נוספות משמעותיות בהמשך הדרך.

ההבדלים המשמעותיים ביותר הם, כאמור, בייחודיות האתר, ברמת הביצוע, באיכות הקוד ובמידת החופש שניתנת להכנסת השינויים.

 

לסיכום, חברות ועסקים בכל רחבי העולם בונים אתרים בשתי השיטות הללו.

כפתרון זמני ומהיר, אתרי טמפלייט בהחלט יכולים לספק מענה סביר, מתוך הנחה שככל הנראה האתר ישודרג במהרה כשהארגון ימשיך להתפתח.
אם אתם ארגון בינוני ומטה ומוכנים להתפשר בשביל לבנות אתר במהירות, אין ספק שאתר טמפלייט הוא הפתרון עבורכם.

עבור ארגון מבוסס שמתכנן לגדול עם האתר תקופה בת כמה שנים,
באופן חד משמעי אני ממליץ לא להתפשר ולהשקיע בבנית אתר מותאם אישית.
בסופו של יום בניית אתר טמפלייט עלולה להסתכם בהוצאות דומות,
אך לפחות באתר Custom תוכלו להנות מהיתרונות של אתר שמותאם באופן ייחודי לארגון שלכם.

 

 

את כל הטיפים המקצועיים ששיתפנו עמכם אתם יכולים לבצע לבד. במידה ותרצו עזרה, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ל- Y&A בניית אתרים, קידום אתרים.
טלפון: 09-7734300

נהניתם מהתוכן ואפילו קצת השכלתם? שתפו גם את החברים והקולגות

כתיבת תגובה