7 השאלות הנפוצות ביותר על פיתוח אפליקציות

פורסם ב: 27/04/21 מאת: יובל בר אור , , , ,

בין אם מדובר בפרויקט הפיתוח הראשון שלכם, או שאתם כבר ותיקים בתחום. סביר להניח שיש לכם מספר שאלות שנותרו ללא מענה.
במשך השנים עבדנו עם לקוחות רבים וענינו כמעט על כל שאלה בתחום, במיוחד עבורכם, ריכזנו את 7 השאלות הנפוצות ביותר.

 

פיתוח אפליקציה היא השקעה ארוכת טווח ובעלת פוטנציאל רב לשנות את אופי הארגון ולשפר תהליכים רבים. כמו כל החלטה גדולה, יותר קל לקבל אותה כאשר אתם יודעים מול מה אתם עומדים ולמה לצפות.
השאלות הבאות הגיעו אלינו מחברות או יזמים שליווינו בתהליכי אפיון, עיצוב ופיתוח אפליקציה.

בואו ונתחיל! הנה השאלות הנפוצות ביותר שאנו שומעים לקראת תחילתו של פרויקט:

1. האם אני באמת צריך אפליקציה? איזה עוד אופציות עומדות בפני?


למה דווקא לבחור באפליקציה על פני אתר או מערכת אחרת שתוכל לפתור את האתגר שאיתו אתם מתמודדים, ישנם מגוון רחב של פתרונות שעשויים להתאים לצרכים שלכם. לכן, לפני שמתחילים בפרויקט יש לקבוע באופן חד משמעי שאכן אפליקציה היא הבחירה הנכונה ביותר עבורכם.

רק בגלל ש"כולם עושים את זה" לא מחייב שגם הארגון שלכם זקוק לאפליקציה, אם אין לכם תשובות לשאלות כמו: מי קהל המשתמשים? האם הוא נמצא במובייל? ומה הערך המתקבל משימוש דווקא באפליקציה? אולי כדאי לכם לשקול זאת שוב.

כדי לקבל את ההחלטה הנכונה, אנו ממליצים לבצע מחקר ובדיקות על המשתמשים הפוטנציאליים שלכם, גלו מה הרגלי השימוש שלהם ועל כמה מעורבות הם מעידים, כך תוכלו ללמוד את צרכיהם בצורה טובה יותר ובכך להתאים את הפתרון הנכון ביותר עבור הצרכים הספציפיים שלהם.

2. כמה עולה לפתח אפליקציה וכמה זמן זה לוקח?


זו אולי השאלה הראשונה ששואלים אותנו: "כמה זה יעלה לי?", על פניו שאלה פשוטה למענה, אך בפועל פיתוח אפליקציה כולל שלבים רבים ומורכבים שכל אחד מהם משפיע באופן ישיר על המחיר. לכן, כמעט אף פעם לא ניתן לתת תשובה חד משמעית לפני שמתחילים באפיון אפליקציה.

ישנן אפליקציות פשוטות עם כמה מסכים בודדים והיגיון בסיסי שלא צריך ידע רב כדי לפתח אותן, אפליקציות כאלה יכולות לעלות גם 10,000-20,000 ש"ח, אך כאשר מדברים על אפליקציות לארגונים הזקוקות לתשומת לב מרבית לפרטים, לפונקציונליות ולביטחון המידע, המחיר הם יקרים בהרבה.

בואו נשוחח על הפרוייקט שלכם

מלא את הפרטים בטופס הבא ונחזור בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

שם מלא

טלפון

דוא"ל

3. האם כדאי לעבוד מול חברות פיתוח או להקים צוות מפתחים?


ההחלטה בין עבודה עם חברת פיתוח לבין הקמת צוות מפתחים תלויה ביכולת שלכם להשקיע מאמצים כדי להקים צוות פנים ארגוני שיוביל את תהליכי האפיון, עיצוב ופיתוח המוצר שלכם.

הסיבה שארגונים רבים בוחרים לעבוד עם חברת פיתוח היא ברורה, אתם מקבלים צוות מקצועי ומנוסה שיוביל יחד איתכם את הפרויקט כולו ובכך אתם חוסכים את תהליך החיפוש, הגיוס וההכשרה של צוות פנים ארגוני.

4. לפתח אפליקציה מותאמת ל IOS או Android?

או… למה לא שניהם? כיום טכנולוגיית ה Cross Platform מאפשרת לפתח אפליקציה מותאמת גם ל IOS וגם ל Android תוך שימוש בעיקר (בערך 80%) באותו הקוד, שפות הפיתוח המובילות לפיתוח חוצה פלטפורמות הן Flutter, Ionic ו Node js.
אם משווים את עלות הפיתוח של שני אפליקציות נפרדות לבין פיתוח חוצה פלטפורמות, אין ספק שההבדל הוא גדול.
עם זאת, ישנם מקרים בהם אין סיבה אמיתית לבחור בפיתוח Cross Platforms. לדוגמא, כאשר מפתחים אפליקציה המותאמת לטאבלטים תומכי אנדרואיד בלבד, אין סיבה לפתח גם ל IOS ולהפך.

5. כיצד אוכל לדעת שהמשתמשים יאהבו את האפליקציה שלי?


אמנם זו לא אחת מהשאלות השכיחות שנתקלנו בהם, אך היא החשובה ביותר.

לאחר שבדקתם, חקרתם ושאלתם כל מה שצריך לדעת על פיתוח אפליקציות, יש דבר אחד שנשאר לא ברור והוא – האם המשתמשים יצליחו לתפעל ויאהבו להשתמש באפליקציה שלי?

זו הסיבה שאנו ממליצים לבנות Prototype לפני שמתחילים בשלב הפיתוח, באמצעותו תוכלו ״להרגיש״ את המוצר בעצמכם, לאפשר למשתמשים שלכם להתנסות בו ולקבל פידבק אמיתי ולא פחות חשוב, לגלות כל בעיה או תקלה במוצר לפני שמתחילים בשלב הפיתוח.

6. מה הדרך הטובה ביותר להרוויח כסף מאפליקציה?


פגשנו יזמים רבים שחושבים שהכסף הגדול מגיע משטחי פרסום, אבל זה לא באמת מספיק כמודל עסקי. חשבו בגדול, איך לגרום למשתמשים לפתוח את הארנק ולשלם עבור המוצר שלכם.

דרך טובה לעשות זו היא אפליקציה במודל Freemium בדומה לחברות ענק כמו: Hubspot, Mailchimp, Dropbox ועוד. מודל זה מאפשר שימוש חינמי באפליקציה, אך ישנם פיצ׳רים ותכונות מתקדמות שאותן ניתן לרכוש בתוך האפליקציה (IAP). דרך נוספת וטובה לא פחות היא שימוש במנויים שונים כדי לצרוך תוכן.

7. איך משווקים את האפליקציה לאחר ההשקה?


אם תחכו רק לאחר השקת האפליקציה כדי להתחיל לשווק אותה, אתם טועים ובגדול.

מאמצי השיווק של האפליקציה מתחילים הרבה לפני שהיא יוצאת לשוקֿ, אתם צריכים ליצור באז וציפייה בקרב קהל המשתמשים הפוטנציאלי שלכם כדי שברגע השקתה כבר יהיו משתמשים שיחכו להוריד אותה.

לאחר העלייה לאוויר, השתמשו בכלים כמו SEO ו ASO יחד עם צוות שיווק ופרסום כדי ליצור תוכן לערוצי השיווק השונים. מאמצי השיווק לא נגמרים, עליכם להקפיד על היקף פעילות קבוע של תוכן איכותי ומקצועי שימשוך משתמשים להוריד את האפליקציה שלכם ויצור Brand Awareness סביב המוצר שלכם.

לסיכום,

אי הוודאות שעומד בפני חברות ויזמים פרטיים לפני תחילתו של פרויקט הוא גדול, קשה מאוד להעריך בשלב מוקדם את היקף הפרויקט, העלויות והזמן שייקח להשיק אותו.
אנו ממליצים לשאול את כל השאלות, לעשות את כל הבדיקות ולהיות מוכנים להשקיע את כל כולכם בפרויקט שבסופו יהיה לכם אפליקציה בעלת ערך, איכותית, שימושית וייחודית.

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון