את זה מנהל הקמפיין שלך מעדיף שלא תדע, איך להוזיל עלויות בקמפיין AdWords?

פורסם ב: 10/06/19 מאת: יובל בר אור , ,

האם מנהל הקמפיין שלך בגוגל Adwords מחרטט אותך? הנה סוד שככל הנראה מנהל הקמפיין שלך לא אוהב לשתף – קיימת ב-AdWords פונקציה שאומרת כמה אתה צריך לשלם בשביל להגיע לראש העמוד הראשון. כן…קראת נכון, אפשר לדעת כמה צריך לשלם עבור קליק בשביל שהמודעה שלך תגיע לראש העמוד!

 

זהו פוסט קצת ארוך וטכני, אך הוא לא מסובך ובוודאות שווה את הזמן שלך. מעקב אחר ההוראות יגלה לך האם אתה סאקר או שמנהל הקמפיין שלך מקצוען אמיתי. למי שלא מכיר, ככה נראים קמפיינים ב-AdWords:

adwords

כיוון שככל הנראה שאתה לא מנהל הקמפיין במקצוע, נגדיר שתי פונקציות ב-Adwords בשביל להתחיל לעבוד. בצד ימין למעלה של המסך, ניתן להגדיר את פרק הזמן שנרצה לקבל עליו את הנתונים. לפעמים נרצה להסתכל רק על היום, לפעמים על כל החודש הנוכחי, החודש האחרון או אפילו הרבעון. בשביל מה שאנחנו רוצים לעשות עכשיו, אני ממליץ להגדיר את החודש האחרון.

adwords2

טיפ למתקדמים: בתחתית הלשונית אפשר להשוות בין פרקי זמן שונים באמצעות Compare, ולראות את התקדמות הקמפיין בהשוואה לזמנים שונים.

Est. first position bid - מוכן לגלות את האמת?

הפונקציה הזו תגלה לך מהו הסכום המשוער שעלייך לשלם לקליל על המודעה שלך בשביל שהמודעה תופיע בעמוד הראשון. העלות לקליק היא פר מילה, ולכן נצטרך קודם ללמוד איך להסתכל רק על המילים. ככה עושים את זה:
נלך לשורה העליונה מתחת ל-All online campaigns, שמאפשרת תנועה בין רמות שונות של הקמפיין (קמפיין, Ad group מילים ומודעות). נלחץ על Keywords. כשנגיע לעמוד של כל המילים שלנו, נלחץ על Columns, שנמצא קצת מתחת לשורת הניווט ומאפשר לנו להגדיר את הפרמטרים עליהם אנחנו מעוניינים להסתכל. אחרי שלחצנו על Columns, נלחץ על Modify Columns.

 

נפתח לנו תפריט נוסף. האזור הזה מאפשר לנו להגדיר איזה פרמטרים נרצה לבחון בעמוד ה-Keywords. שים לב שהוא לא תמיד מוגדר אוטומטית, ולכן בפעם הבאה שתרצה לראות את הפרמטרים שנגדיר כעת, תצטרך להגדיר אותם שוב באותו האופן. תחת Attributes נמצא את הפרמטר Est. first position bid. נלחץ על החץ שלצידו ולאחר מכן על Apply.

כעת אנחנו אמורים לראות את כל המילים שרצות בכל הקמפיינים שלנו. העמודה הכי ימנית בטבלת הקמפיין תהיה של הפרמטר שהוספנו כעת (יכול להיות שאתה צריך לגלול את המסך ימינה עד הסוף בשביל לראות אותו). בנוסף, נאתר בכותרת טבלת המילים את הפרמטר Avg. CPC, שמעיד מה העלות הממוצעת לקליק על כל מילה בקמפיין שלך. אם עקבת עד פה והצלחת – כל הכבוד!

עכשיו אתה מוכן לדבר האמיתי:

הרעיון הוא להשוות בין כמה שאתה משלם בפועל על כל קליק (Avg. CPC) לבין כמה שהיית יכול לשלם על הקליקים אם המודעות היו מופיעיות בתוצאה הראשונה (Est. first position bid). הערה חשובה:
ההערכה של גוגל היא רק הערכה ויהיה קשה מאד להביא אתכם אל המספר המדוייק, אך אין סיבה לשלם עשרות אחוזים יותר ממנו וברוב המקרים שיפור הקמפיין יביא להורדה משמעותית במחיר הקליק. אם הפער בין המחירים גדול, משהו לא בסדר בקמפיין שלך:

אם אתה משלם פחות מהמחיר שגוגל מציע ולא מקבל מספיק המרות, כדאי להעלות את הביד (המחיר שאתה מוכן לשלם עבור קליק, מסומן כ-Max. CPC בטבלת הקמפיין). אם אתה משלם יותר אבל נמצא במקום הראשון – כדאי להוריד את הביד בהדרגה בשביל להוזיל עלויות. אם אתה משלם יותר ואתה לא במקום הראשון – יכול להיות שציון האיכות (Quality score) של המודעה שלכך נמוך. ציון איכות נמוך אומר שהמודעה שלך לא משתתפת בכל המכרזים שהיא יכולה להשתתף בהם, שאתה צפוי לשלם יותר לקליק (ולהמרה) ושיכול להיות שגם אם תעלה את המחיר לביד לא תגיע למקום הראשון.

עם זאת, העלאת הביד בהחלט תשפר את המצב, ובתור פתרון זמני עד תיקון ציון האיכות, אני מציע ללכת על זה (רק לא לשכוח להפחית את הביד שלכם כשציון האיכות מסתדר). ציון איכות הוא נושא ארוך ומורכב, שאני מבטיח לכתוב עליו בעתיד הקרוב. דבר על העלאת ציון האיכות עם מנהל הקמפיין שלך. בינתיים, אם ממש הסתקרנת, הנה כמה טיפים להעלאת את ציון האיכות.

קיימות עוד סיבות רבות שמשפיעות על העלות לקליק. למרות זאת, אם מצאת את עצמך מופתע לחלוטין מהפער בין מה שאתה משלם למחיר שאתה צריך לשלם לפי גוגל, כנראה מנהל הקמפיין שלך מחזיק עוד כל מיני ארנבים בכובע שלו או שהוא לא מקצועי מספיק בשבילך.

אתם מוזמנים להשאיר שאלות ותגובות ולספר האם הטיפ עזר לכם!

בהצלחה,

יובל.

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון