יהודה פרנס, סמנכ"ל מערכות המידע של איתוראן

פורסם ב: 10/06/19 מאת: יובל בר אור ,

"אנחנו יודעים מי יעשה את התאונה הבאה" – יהודה פרנס, סמנכ"ל מערכות מידע, בשיחה על Big data, טכנולוגיה ושירות חסר פשרות. השבוע תפסנו את יהודה פרנס, סמנכ"ל מערכות המידע של ענקית הטכנולוגיה 'איתוראן', לשיחה ארוכה על כל מה שמעניין בעולם ה-IT. בואו לקרוא לאן עוד אפשר להתקדם כשאתה במקום הראשון.

"כשהגעתי, עבדו באיתוראן 30 אנשים.
היום יש לנו כ 1500 עובדים ברחבי העולם, כמעט חצי מיליון מנויים בארץ ומעל למיליון בעולם.
המשימה שלי היא לתמוך בצמיחה כשהכלי שלי הוא אנשים שמזיזים טכנולוגיה."

Yehuda Parnasיהודה פרנס, סמנכ"ל מערכות מידע באיתוראן. בן 53, נשוי ואב לשלושה.

את דרכו המקצועית החל בתע"ש, כמנהל הצוות הטכני של יחידת עיבוד נתונים של מפעלי התחמושת ("קודמתי מהר מדי, בדיעבד הייתי צריך לטחון קצת יותר את הפיתוח"). לאחר מכן מונה כסמנכ"ל בחברת ייעוץ טכנולוגית ("המערכת שפיתחתי שם נמצאת בשימוש עד היום, 20 שנה אחרי"). הצטרף לאיתוראן לפני 18 וחצי שנים ומאז מתקדם ומתפתח במגוון תפקידים.

אתגר ועניין מקצועי

"זה מצחיק, אנחנו מתעסקים כבר שנים עם Big Data ו-IoT, ופתאום יש באזז עצום סביב העולם הזה. כשיש כל כך הרבה מצטרפים למשהו שאתה עובד איתו כל כך הרבה שנים, זה סימן שאתה במקום הנכון. בכל שנה בעשור האחרון, כמות המידע שאנחנו מעבדים מוכפלת. אם לפני עשור היית מקבל רק לוקיישן של רכב מה-GPS, היום אני יודע באיזו מהירות הרכב נוסע, מהי צריכת הדלק, עד כמה המנוע חם ועוד ועוד.

ריכוז המידע והארגון שלו הוא אתגר משמעותי, אבל חשוב מכך – אנחנו צריכים להבין איך להוציא מהמידע הזה Business insight משמעותי בעל ערך לארגון וללקוח. נושא הDowntime הוא אתגר נוסף. אנחנו בהתמודדות אין סופית להקטין Downtime ולקיצור זמני התחזוקה. למרות הגידול בכמות הנתונים, חייבים גם לשמור על מגמת שיפור בשירות ובזמינותו. עם הזמן הבנו שחייבים להיערך מחדש בשביל לשמור על הקצב.

הצוות המדהים שעובד באיתוראן מורכב מסיירת מובחרת של מומחים ברמה הכי גבוהה, אבל חייבים להתרחב. זהו האתגר השלישי והמשמעותי שאנחנו מתמודדים איתו – תמיכה בצמיחת הארגון בהתאמה לצמיחת הלקוחות והשירותים. לכן אנחנו מחוייבים לאנשי מקצוע איכותיים ובעלי הקוד האנושי הנהדר המזוהה כל כך עם החברה."

קבלת החלטות בעולם מערכות המידע

"כשאני מקבל החלטה, אני מונחה לחלוטין על ידי הצורך של הארגון ועל ידי מתן פתרון למשתמש. כל מי שמתעסק בתחום הטכנולוגיה חייב להבין ולזכור שטכנולוגיה אף פעם לא הייתה מכשול. המכשול האמיתי הוא להבין את הצורך ולהתאים פתרון מתאים (במונחי עלות/תועלת). אני רואה לא מעט קולגות ומנמ"רים בארגונים אחרים שהולכים כמו עדר אחרי טכנולוגיות חדשות, ושוכחים את הדבר הכי חשוב – הפתרון ללקוח."

מתן פתרונות טובים יותר באמצעות הדיגיטל

״שדרגנו את האתר כי השירות הוא בראש מעיינינו.היום, הלקוח שלי יכול לבצע פעולות ולקבל שירות 24/7. אנחנו מודעים שככל שננגיש יותר מידע, נוכל להפחית עומס ממוקד הלקוחות.״

בשנה שעברה חברת Y&A פיתחה אתר אינטרנט חדש לאיתוראן. "הבנו שהגיע הזמן להשתדרג. בסופו של יום, איתוראן היא חברה נותנת שירות ואנחנו מאד ממוקדי לקוח.

אנחנו מאד אוהבים טכנולוגיה, אך השרות הוא בראש מעיינינו. חשוב לנו שהלקוח שלנו יוכל למצוא תשובה לכל שאלה באתר שלנו, לכן אנחנו שמים באתר עוד היום, את התשובות לשאלות שיישאלו מחר. מעבר לזה, אנחנו מתכננים להרחיב את ה-Self-service דרך האתר ככל הניתן. זאת כאמור כחלק מתהליך שיפור מתמיד. ״אחת מהצמתים המשמעותיות שעברנו יחד, הייתה ההתלבטות האם לבחור ב-PHP או ב-ASP.net.

איתוראן היא חברה מאד מייקרוסופטית. המוצרים פותחו ב-ASP.net והדאטה ישבה על מייקרוסופט. זה עבד טוב והשתלם לנו. ההחלטה לעבוד עם PHP ו-wordpress הגיעה מתוך הבנה שיש טכנולוגיה אלטרנטיבית שעושה עבודה מעולה בעלות נמוכה משמעותית. אחת מהמשימות המצופות מאיתנו היא למקסם את היחס בין עלות/תועלת בצורה המיטבית לארגון. הבנו ש-PHP היא טכנולוגיה מתקדמת יותר וזולה יותר מ-net., וכל שנותר היה למצוא חבר'ה מקצועיים עם אש בעיניים ואלה היו החברים ב-Y&A. "מבלי להפחית מהיתרונות הנהדרים של פיתוח במובייל, אני מתרגש מהאתר החדש מאחר והוא נראה ומונגש על המובייל ללא צורך באפליקציה.

המחשבה על מה עוד אפשר לעשות ממנו בהמשך מאתגרת. האתר הוא פלטפורמה שמטרתה להנגיש את שירותים או מידע נדרש ללקוחות ובכך אנחנו משפרים את השירות מחד ומקטינים עומסים על מוקדי השירות המאויישים. אנחנו מתכננים להפוך עוד ועוד תהליכי שירות למונגשים יותר באמצעות האתר ודרך אפליקציות תומכות. זה יקל על לקוחות איתוראן ויקל על איתוראן"

להפוך ביג דאטה לתובנות עסקיות בזמן אמת

"ה-Data Base העצום שלנו מאפשר לנו לקבל תובנות בזמן אמתֿ. בזכות הדאטה, אנחנו יכולים להעריך מי הנהג שיעשה את התאונה הבאה." "את השינוי האמיתי אפשר לראות בארגונים שמכניסים את המערכות שלנו ומלווים אותן, כמו צה"ל לדוגמא. בעזרת הטכנולוגיה שלנו, גילינו ש-95% מהתאונות שהתרחשו בצה"ל, היו באשמת הנהגים. בזכות מערכת התנהגות הנהיגה של איתוראן, הצבא הוריד באופן דרמטי את כמות התאונות ובוודאי את חומרתן.

הנהגים מבינים שמסתכלים עליהם בזמן הנהיגה ונוהגים אחרת, בעוד שבסטטיסטיקה הכוללת במדינה, לצערנו, יש יותר ויותר נפגעים. בנוסף, הצבא קלט שהוא יכול לחסוך מיליונים של שקלים על דלק, כי נהגים נמנעים מלעשות את הנסיעות הפרטיות שלהם עם הרכב הצבאי המוצג במערכות."

מבט לעתיד

"כיום, בכל רכב שלישי הנמכר בישראל  יש מערכת איתוראן. אנחנו כמובן שואפים להיות בכל רכב בישראל! כמו כן, איתוראן שואפת להשתלב עם יצרני הרכב בעולם ולהיות בכל רכב בעולם. בחלק מהמדינות שאנחנו עובדים בהן אנחנו בשת"פ עם היצרניות, שמשלבות את המערכות שלנו ברכבים שלהן. יש לנו קטלוג מוצרים מאד גדול והמוצר שלנו מצויין, לכן אני מאמין שאנחנו מסוגלים לכך בעתיד."

טיפים למנמ"ר הצעיר שקורא את הכתבה?

"בראש ובראשונה, להתמקד בהבנה מלאה ועמוקה של הצורך. זה בנאלי, אבל זה הטיפ החשוב ביותר ובו רובינו נופלים. שנית, חשוב להבין שהטכנולוגיה לא מהווה מכשול ולעולם לא תהיה, לכן אסור לבחור טכנולוגיה אלא לבחור פתרון. הפתרונות אמורים לפתור בעיה – חשוב לשמור על המיקוד הזה. הטכנולוגיה היא רק Enabler. לבסוף, צריך לשמור על רמת מקצועיות גבוהה. רק מי שלומד ועוסק בטכנולוגיה כשגרת חיים יעשה את העבודה ולכן הכל זה אנשים – אנשים – אנשים!."

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון