כל מה שצריך לדעת על תמונות ואימג'ים באינטרנט

פורסם ב: 06/06/19 מאת: יובל בר אור

מדריך כיס חובה – איך לא להפר את זכויות היוצרים כשאתם מורידים תמונות? באילו תמונות מותר ובאילו אסור להשתמש? איפה מוצאים תמונות איכותיות? מה הגדלים המומלצים לפרסומות ברשתות החברתיות? להדפיס ולשמור במועדפים.

 

בהנחה וזה לא המפגש הראשון שלך עם האינטרנט, כבר למדת שהוספת תמונות מעלה בצורה דרמטית את מספר הכניסות לעמוד ומגדיל משמעותית את ה-Engagement. אשתף אתכם במחקר שערכו ב-BuzzSumo לאחרונה. הממצאים הלא מפתיעים מוכיחים שפוסטים שמכילים תמונה משותפים פי 2 יותר מאשר פוסטים שלא מכילים תמונה:  - with-vs-without images graph

הגרף הזה בלבד הוא סיבה טובה להקפיד על שילוב של תמונות בכל תוכן שהעסק שלך מייצר. בהתאמה לתובנה הזו, מספר התמונות שעולה מדי רגע לרשת גדל מיום ליום. לצורך המחשה, מדי יום מועלות לאינסטגרם בלבד 60 מיליון תמונות. זה המון תמונות. אבל איפה מוצאים תמונות איכותיות באינטרנט? ומהו הגודל הדרוש בכל נכס דיגיטלי? אני מבטיח שעד סוף הפוסט תהיה לך תשובה לשאלת מליון הדולר.

איך לא להסתבך עם זכויות יוצרים

ברוב המקרים, התמונות שנראה באינטרנט מוגנות בזכויות יוצרים ולא נוכל להשתמש בהן בחופשיות. בשביל לסבר את האוזן, העונש על הפרת זכויות יוצרים יכול להגיע עד ל-100,000 ש"ח קנס, כך שעדיף לוודא שההתנהלות שלך עם תמונות נעשית באופן חוקי ולא להסתכן בענישה. בשביל להשתמש בתמונה שמצאת ברשת, עומדות בפניך מספר אפשרויות:

  1. להשתמש בתמונה שלך או בתמונה שצולמה עבורך.
  2. לבקש את זכויות היוצרים מיוצר התמונה דרך המייל. ברוב המקרים, יוצרי התמונה ידרשו ממך לפרסם תשלום או מתן קרדיט.
  3. למצוא תמונה במאגרי תמונות בחינם או בתשלום (בהמשך הכתבה צירפתי לינקים למאגרים הכי טובים שאני מכיר).

מאיפה "משיגים" תמונות?

אם בחרת באופציה השלישית, קיימים ברשת כמה אתרים של מאגרי תמונות בחינם או בתשלום שפתוחים לקהל הרחב. בחלק מהאתרים אפשר פשוט להוריד ולהשתמש בתמונות בחופשיות, בעוד חלק מהאתרים ידרשו תשלום חודשי או תשלום פר תמונה. באתרים מהסוג השני, ניתן יהיה לראות את התמונות כשעל גביהן סימון מים או חתימה של האתר שיהיה קשה להסיר.

קישורים לאתרים בתשלום שאני אוהב: 123rf, depositphotos, shutterstock, istockphoto
קישורים לאתרים חינמיים שאני אוהב: picjumbo, freeimages, pexels, stockvaultunsplashgratisography
שני האתרים האחרונים פחות מוכרים ומכילים תמונות יותר קריאטיביות. עבור פרוייקטים עם Edge ותעוזה, זו הכתובת. לא מצאת מה שחיפשת? אתר שמקשר ל- 40 מאגרי תמונות נוספים

 

באופן כללי, ככל שהאימג' שנחפש יותר ספציפי, כך הסיכוי שנמצא אותו בחינם ובאיכות טובה נמוך יותר. טיפ בשביל לחתוך בעלויות: בשביל שימוש נקודתי ופחות משמעותי (כמו תמונה לבלוג למשל), אפשר להסתפק באימג' חינמי. בשביל אימג' שאמור לשמש כתמונה באתר מומלץ להשקיע באימג' ייחודי ומותאם, באיכות גבוהה יותר. כדאי לדעת שיש סיכוי גבוה שהאימג'ים החינמיים לא יהיו ברזולוציה מספיק גבוהה בשביל שימוש לפרינט או בשביל תמונה לעמוד הבית. טיפ נוסף: לכל תמונה באתר יש כותרת ייחודית או תיאור משלה. זהו לא השם שבה התמונה תשמר על המחשב שלך, אלא תיאור שיכול לעזור לך למצוא תמונות שדומות לתמונה הזו. בחלק מהמאגרים משתמשים בהאשטאג (#) כתיאור התמונה. לחיצה על ההאשגטאג תוביל לתמונות נוספות באותו הנושא. בחלק מהמאגרים יש משפט של ממש שמתאר את התמונה. אפשר להעזר במשפט הזה ולהריץ חיפוש נוסף במאגר, בשביל למצוא תמונות יותר/פחות ספציפיות באותו הנושא. בתמונות אפשר לראות דוגמאות לכותרות מסוג משפט ומסוג האשטאג.

colors

blur picture

גדלים מומלצים לתמונות במודעות Facebook (מעודכן נכון למאי 2017)

פייסבוק נוטים לשנות את הגדלים המומלצים שלהם בפרקי זמן מאד קצרים ובלי לעדכן בצורה מפורשת את המפרסמים. באופן כללי ההמלצה שלי היא להתעדכן כל פעם מחדש בהתאם לסוג ה-Objective שתרצו להעלות לקמפיין שלכם. המדריך הרשמי של פייסבוק אולי לא הכי נוח, אבל ללא ספק הוא הכי מעודכן ורק עליו אני מסתמך כשאני מייצר תמונה לקמפיין חדש. עם זאת, יש כמה גדלים קבועים שמתעדכנים בתדירות נמוכה יותר:

  • Cover image: 828 x 315
  • Profile image: 180 x 180 (או יחס של 1:1)
  • Shared image: 1200 x 900
  • Shared link preview image: 1200 x 628

 

חשוב לדעת: כל תמונה שעולה כמודעה באינסטגרם או בפייסבוק, חייבת לעמוד בכלל 20%: אסור שיהיו מעל ל-20% טקסט באימג'. בשביל לבדוק האם התמונה שלך עומדת בתקן, אפשר להשתמש בכלי הבדיקה של פיסבוק. בשאר הרשתות החברתיות, הגדלים משתנים בתדירות נמוכה יותר ויש פחות גדלים לאימג'ים כיוון שיש פחות אפשרויות פרסומיות מבפייסבוק, שם גודל התמונה משתנה לפי סוג הקמפיין וה-Objective שתבחרו.

Instagram אינסטגרם

Profile image: 110 x 110
Image thumbnail: 161 x 161
Shared images: 1080 x 1080
Shared videos: 1080 pixels wide

Pinterest Image Sizes פינטרסט

Profile image: 180 x 180
Board cover image: 214 x 100
Pin preview: 238 pixels wide

LinkedIn לינקדאין

Banner image: 1850 x 200
Profile image: 400 x 400
Cover image: 1536 x 768
Shared image: 350 pixels wide
Shared link preview: 180 x 110
Logo image: 400 x 400

YouTube יוטיוב

Channel cover images: Varies by viewing platform
Channel icon: 800 x 800
Video thumbnail: 1280 x 720

Snapchat סנאפצ'אט

Geofilter: 1080 x 1920

Tumblr טאמבלר

Channel cover images: Varies by viewing platform
Channel icon: 800 x 800
Video thumbnail: 1280 x 720

טריק אחרון למיטיבי לכת: אפשר לחפש לפי תמונה בגוגל!

כן, כן, זה בדיוק כמו שאתם מדמיינים – אפשר להזין תמונה במקום מילת מפתח ולראות איפה באינטרנט התמונה הזו מופיעה!איך עושים?בדפדפן Chorme בלבד, לחיצה על תמונה עם המקש הימני פותחת תפריט שדרכו אפשר להריץ חיפוש בגוגל על התמונה.כל שנותר לעשות הוא פשוט לבחור על "בצע חיפוש תמונה ב-Google" – ולבצע חיפוש.

google image

אופציה נוספת היא להעלות לגוגל דרך הלינק הזה תמונה לבחירתכם ולהריץ חיפוש פשוט.

זהו להיום!
מקווה שנהנת ושעזרתי לך לקצר את הדרך לפעמים הבאות שיעלה הצורך במידע שימושי על תמונות.
יובל.

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון