שיפור מהירות האתר שלכם

פורסם ב: 11/06/19 מאת: יובל בר אור ,

שיפור ביצועי אתר וציון איכות של גוגל אם אתם רוצים לדרג את האתר שלכם גבוה יותר בחיפוש של גוגל (ובינינו, מי לא רוצה?), אתם צריכים לשים לב למהירות טעינת האתר שלכם. בפוסט הזה תמצאו טיפים טובים ופשוטים שיגרמו לאתר שלכם לטוס. גלישה וקריאה נעימה!

 

גוגל אוהב אתרים מהירים.

כמנוע חיפוש שמתמקד בחווית המשתמש, גוגל רוצה לתת תוצאות איכותיות עבור הגולש ולכן ייתן לאתרים מהירים ציון איכות גבוה וימקם אותם גבוה בתוצאות החיפוש. אם אתם פועלים בשוק תחרותי במיוחד, מהירות טעינת העמודים חשובה פי כמה, כיוון שלכל תוספת קטנה בציון האיכות של האתר שלכם יש משמעות בקביעת המיקום שלכם בתוצאות של גוגל.

גם הגולשים שלכם אוהבים אתרים מהירים. לאף אחד אין זמן מיותר, ולכן אתר איטי יתסכל את הגולש ויגרום לו לנטוש מהר מאד לתוצאה הבאה בגוגל, ואת זה אפילו עבודת SEO מצויינת תתקשה לטשטש. כמו שאתם מבינים, שיפור מהירות טעינת העמודים משפר את חווית המשתמש וצפוי לעשות טוב לגולשים, לדירוג בגוגל וכמובן לחברה. הפוסט הזה קצת טכני, אבל שווה לעקוב אחרי הטיפים וליישם.

 

איך בודקים מהי מהירות טעינת האתר?

בדיקת מהירות האתר היא הפעולה הבסיסית והפשוטה ביותר שאתם צריכים לבצע. מעקב מתמיד אחרי הנתונים מאפשר אופטימיזציה והגדרת יעדים ברי-השגה מול המפתחים. בדיקת המהירות מאפשרת לכם לבדוק כמה שניות לוקח לאתר שלכם להטען, איפה אתם ביחס לאתרים אחרים, את מספר הבקשות מהשרתים ולפעמים אפילו נותן לכם ציון.

מה צריך לעשות: מזינים את כתובת האתר שלכם בכלי המדידה (לינקים לכלים מומלצים בהמשך) ורושמים את התוצאות בצד. בשביל לקבל נקודת ייחוס נכונה על מצבכם לעומת המתחרים העיקריים שלכם, מריצים את 2-3 מילות החיפוש הרלוונטיות ביותר עבורכם בגוגל, ומבצעים את הטסט ל-5 התוצאות הראשונות שגוגל מציע לכם. השוואת התוצאות שלכם לתוצאות המתחרים תאפשר לכם לקבל עוגן השוואתי ולדעת לאן להתכוונן. עוקבים אחרי הצ'קליסט בהמשך הפוסט, ומבצעים ניטור שוטף של התוצאות עד שרואים שיפור במהירות טעינת האתר.

טיפ חשוב:  גוגל אוהב אתרים שלוקח להם עד 2 שניות להטען. בכל מקרה, עדיף לא להיות מעל ל 3 שניות. נסו לשאוף להגיע לנתונים האלו. עוד טיפ חשוב: בשביל לקבל תוצאות עקביות שאפשר להשוות לתוצאות של בדיקות קודמות, שימו לב שאתם בודקים תמיד באותה השעה.

הכלי של גוגל הוא האופציה הבסיסית ביותר לטסטים. הטסט נעשה על שרתים רחוקים שנמצאים בארה"ב, מה שאומר שתוצאות הבדיקה מוטות ולא מראות תמונה מדוייקת של חווית המשתמש הישראלי. יחד עם זאת, בסופו של יום גוגל נותן את ציונים לפי הכלים שלו – ולכן אני ממליץ לבדוק את המהירות לפי הפרמטרים שגוגל קובע בנוסף לבדיקה הרגילה על שרתים קרובים יותר.

לצורך ניטור שוטף, הכלי האהוב עליי הוא Pingdom החינמי. הכלי הזה מאפשר לעשות טסט דרך שרתים קרובים יחסית לארץ – בשוודיה, מה שמקרב את תוצאות הבדיקה ״לתוצאות אמת״ ולחוויה של הגולש בארץ.
בנוסף, תוצאות הבדיקה של פינגדום הרבה יותר מפורטות ומאפשרות לצוות הפיתוח להבין על מה צריך לעבוד בשביל לשפר את תוצאות הבדיקה.

Speed-test

מה עושים בשביל לשפר את מהירות טעינת העמודים?

יש כמה מהלכים די פשוטים שיכולים להזניק לכם את האתר בתוצאות החיפוש של גוגל ולשפר את חווית המשתמש שלכם.
חלק מהטיפים הבאים אתם יכולים לבצע יחד עם צוות הפיתוח, בכעוד סעיפים אחרים פשוט תדרשו מהחברה שאחראית על האתר שלכם.

ברמת המפתחים:
א. תמונות הן פרמטר חשוב מאד במהירות טעינת האתר שלכם. האתרים המודרנים עושים שימוש בהמון תמונות כדי להעשיר את חווית המשתמש, אבל חשוב לזכור שלתמונות הללו יש נפח וגודל שעולה לנו במהירות הטעינה. אם תעלו 10 תמונות של 1 מגה, הגולש יצטרך להמתין שכל 10 המגה ייטענו. זה ייקח הרבה זמן, ואת פרק הזמן הזה אנחנו רוצים לקצר.
אם אתם עדיין לומדים את התחום, אלו הנקודות החשובות ביותר לטעמי – בתור התחלה, מומלץ לבדוק מול המפתח האם כל הנקודות הללו מתבצעות:

אם האתר שלכם בוורדפרס, פלאגין smush מאפשר לכם לצמצם ב60% את משקל התמונות שלכם. מומלץ להשאר בטווח של 70-80Kb, כל עוד לא מדובר על תמונת גלריה/סליידר. ברוב המקרים, קבצי JPG עדיפים על קבצי GIF שכבדים יותר עבור תמונות גדולות. PNG הוא הפורמט המומלץ עבור תמונות עם שקיפות.

במידה ויש תמונה עם הרבה אייקונים ואלמנטים גרפיים עליה (כמו למשל בתפריט), שימוש בספרייט מצמצם את קריאות השרת. צמצום קריאות השרת מקטין את מהירות התגובה שמוריד את מהירות טעינת העמוד שלשמה נתנכנסנו.
מי שמעוניין בהרחבה, ידידי דניאל זריהן כתב מאמר מקצועי ומקיף בנושא למיטיבי הלכת.

ב. Caching Plugins הם תוספים שגורמים לדפדפן לשמור את הדפים והקבצים שהמפתח הגדיר, כך שבפעם הבאה הדפדפן של הגולש לא יצטרך לטעון אותם בשנית ומשך הטעינה יתקצר. ב-Wordpress, קשינג מתבצע באמצעות פלאגין WP rocket.
ג. תהליך הMinify עורך את קובץ הקוד שכתב צוות הפיתוח ומקטין את נפח הקובץ. זהו תהליך קוסמטי בלבד שמאפשר הטענה מהירה יותר ללא מאמץ.
ד. הרצת תהליך uglify על כל קבצי הJavaScript לפני שחרור הגרסא, מאפשרת כיווץ משמעותי של הקובץ, שכידוע מקטין את מהירות ההטענה.
ה. אתרי מובייל נטענים שנייה אחת מהר יותר מבדסקטופ. שימו לב שאתם מיישמים את הטיפים האלו גם על המובייל, כיוון שגלישה איטית במובייל תוריד לכם נקודות רבות בציון ובדירוג!

ברמת ה-IT:

א.php7 מכפיל את מהירות ההטענה פי 2 לכל הפחות. תדאגו שהאתר שלכם יושב על php7 ולא על גרסאות קודמות.
ב. שרת אחסון הוא נושא מכריע. חיפוש קצר בגוגל ייתן לכם את שרתי האחסון המובילים, בדקו האם אתם יושבים על אחד מהם.
ג. שרת NginX (מבטאים Engine X), הוא חלק משרת האחסון שמאפשר הגדרות שרת והגדרות ווב אופטימליות. במידה והאתר שלכם יושב על שרת אפאצ'י, אני ממליץ בחום לשקול מעבר לNginX.

זהו זה!
מעבר זריז על הצ'קליסט יקפיץ לכם את מהירות טעינת העמודים בלי הרבה מאמץ מצידכם.

אשמח לקרוא טיפים נוספים שלכם בתגובות, וכמו תמיד אתם מוזמנים לשתף את הפוסט שלי עם קולגות וחברים.
בהצלחה ונתראה בשבוע הבא,

יובל.

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון