5 בעיות שבגללן האתר שלך לא ממיר ואיך לפתור אותן

פורסם ב: 05/06/19 מאת: יובל בר אור

בלחץ מתמיד כי ההמרות מהאתר לא מגיעות? 5 בעיות נפוצות שגורמות לאתר שלך לא להמיר וכמובן – איך לפתור אותן ואיך לשפר יחס המרה

כולנו היינו שם – בנינו אתר יפיפה ומוצלח, השקענו זמן, כסף ומשאבים – אבל אין המרות ורכישות. למה בעצם? זוהי שאלת כל השאלות וכצפוי – התשובות יכולות להיות רבות. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות בשביל לשפר יחס המרה באתר ולטייב את מה שיש. למרות שאופטימיזצית המרות יכולה להעשות גם בתוך האתר וגם בתוך הקמפיינים השיווקיים,בפוסט הזה אתמקד באופטימיזציה של האתר עצמו ובכל מה שקשור לאפיון, עיצוב ובניית האתר שיכול לשפר יחס המרה.לפני שנתחיל, ובהנחה ויש לך אנליטיקס, כמה מילים על יחס המרה.

יחס המרה הוא אחוז האנשים שיצרו קשר דרך האתר (או ביצעו רכישה) מתוך כל הגולשים. מחשבים אותו כך:באתרי תדמית, יחס המרה טוב הוא 2-3%, בעוד שבאתר סחר, יחס המרה סביר עומד על 1.5-2%. במספרים, על כל 100 אנשים שנכנסים לאתר, בין גולש אחד (1-3) לשלושה גולשים אמורים לבצע את המטרה שהגדרת כהמרה.אחרי ההקדמה הקצרה – בואו נתחיל במה שבאמת חשוב:לשפר יחס המרה.

1. טופס ההמרה לא בולט לעין

האם קל למצוא טפסי המרה באתר שלך? אם טופס יצירת הקשר נמצא רק בעמוד "צור קשר", יש לך בעייה. הגולשים שלך עצלנים, הם לא יחפשו איפה להשאיר פרטים ואיך ליצור אתך קשר – הם פשוט יעברו למתחרה שלך, שאצלו טופס יצירת הקשר נמצא במקום בולט שקל למצוא.חשוב להנגיש את טופס יצירת הקשר ולוודא שהוא מופיע פעמים רבות באתר ולעיתים אפילו בתחתית או בראש כל עמוד.

2. חווית משתמש לא טובה גורמת לגולשים לנטוש (Bounce rate גבוה)

אם ה-Bounce rate שלך עומד על יותר מ60-70%, כנראה שיש לך בעייה ב-UX…האפשרויות הן רבות: אתר איטי, עיצוב גס וצעקני (או לחילופין משעמם ודל), ניווט לא אינטואיטיבי ומסורבל, עומס רב מדי וחוסר התאמה למובייל הם רק חלק מהסיבות שעלולות להגדיל את ה-Bounce rate של האתר.

שילוב של אחוז המרה נמוך יחד עם Bounce rate גבוה יכולים להעיד על בעייה ב-UX או ב-UI ואמורים להעלות סימני שאלה לגבי איכות האתר.עבודה מהודקת של אפיון ועיצוב אמורות לגרום לגולש ללכת במורד המשפך ולפעול בתוך האתר באמצעות עיצוב מזמין ואינטואיטיבי. כל מצב אחר, מעיד על UX/UI לא טובים. חשוב להבין שב- Bounce rate גבוה כשלעצמו הוא לא בהכרח סימן לבעייה.

לדוגמה, מצב שבו עמוד הנחיתה לא מוביל לעמוד Thank-You, יגרום לגולש להשאר בעמוד הנחיתה למרות ביצוע ההמרה ועדיין ייחשב כ-Bounce.זהו פרמטר ששווה להתעכב עליו, אך לא בכל מחיר (מבטיח להרחיב על כך בפוסט נפרד). בהזדמנות זו,כמה מילים על רספונסיביות: אי אפשר להפריז בחשיבות הגרסה הרספונסיבית לאתר וביכולת ההשפעה של הרספונסיביות על יחס ההמרה.בעולם שבו 60% גולשים מהמובייל, חוסר התאמה למובייל משמעותית במידה זהה ואף יותר מהגרסה לדסקטופ.חשוב לוודא שוב ושוב שהאתר רספונסיבי ומותאם לכל המכשירים המובילים בשוק.

3. יותר מדי תוכן בעמוד

חשוב לבחון בעין ביקורתית את האתר ולענות בכנות על השאלה הזו:האם האתר שלך גדוש בתוכן?זוהי שאלה טריקית, כיוון שהנטייה הטבעית היא לחשוב שהתוכן תמיד בעל ערך ורלוונטי לגולש, גם כשהוא לא.ארגונים רבים ממלאים את האתר ביותר מדי תוכן – טקסטים, תמונות, תפריטים וכפתורים – מתוך כוונה לתת לגולש כמה שיותר מידע רלוונטי ובעל ערך.לפעמים ובלי לשים לב, התוצאה הפוכה לחלוטין והגולש מוצא את עצמו מוצף.

יותר מדי תוכן מסיח את תשומת הלב ממה שחשוב באמת: ההמרה עצמה.אם אחוז ההמרה נמוך, שווה לנסות לשים את האגו בצד ולראות האם ניתן להוריד את העומס הויזואלי.זה נכון לגבי כל האתרים, אך נכון בעיקר לגבי אתרי מסחר, בהם יש נטייה לשים את כל המוצרים בעמוד הראשי וליצור מראה מבולגן ועמוס.אם לדעתך זה המצב גם אצלך, כדאי לנסות ולצמצם את כמות התוכן והאפשרויות שיש בכל עמוד ולהתמקד בתוכן הרלוונטי ביותר שחשוב לך להציג ללקוח.

4. חוסר התאמה בין מי שנכנס לאתר לבין האתר עצמו

צריך להפריד בין שני מצבים ולהבין האם הבעייה היא בטרגוט לא מדוייק של המודעה או בחוסר התאמה בין האתר לקהל היעד.יכול להיות שהעיצוב, הקופי וה-CTA ׁׁׁ(Call To Actions) שלך אמורים לא מתאימים לסגמנט אליו שאליו העסק שלך פונה. הדבר החשוב ביותר בבניית אתר ובהעלאת התוכן הוא להבין האם האדם אליו פונים ירגיש בנוח באתר והאם האתר "ידבר" אליו באמת.אם יש ספק, כנראה שהתשובה היא לא ויש צורך לשנות את התוכן או העיצוב באתר בדחיפות בשביל לקבל יותר המרות.

בשביל להמנע מהמצב הזה בדיוק, מחקר שוק ויצירת פרסונות מדויקות בתחילת תהליך אפיון האתר הכרחיים עבור הצלחת האתר בהמשך.אפשרות נוספת היא טרגוט לא מדוייק של הקמפיין ממנו מגיעים הגולשים לאתר. ללא פילוח מדוייק, תכנס הרבה מאד תנועה לאתר, אך חלק גדול מהגולשים יהיו אנשים שהמוצר כלל לא רלוונטי עבורם. הם ילחצו על המודעה (בטעות או שלא), ייכנסו ויבינו בזריזות שההצעה לא רלוונטית עבורם כלל, ויצאו מבלי להמיר.

גוגל יודע לזהות Bounce Rate גבוה, ובהתאם לכך הוא יוריד את האתר שלך בתוצאות החיפוש.זהו המצב הפשוט יחסית, שכן שינויים קלים בפילוח הקמפיין יכולים לפתור את הבעייה. בין אם האתר מותאם לסגמנט רחב מדי או לחילופין לא מתאים לסגמנט שאליו האתר אמור לדבר, חוסר הלימה בין הגולש לבין האתר יפגע בסיכויים לשפר את יחס ההמרה.

5. בעיות טכניות

יש לבצע בקרת איכות לאתר בתדירות גבוהה מאד ולוודא שאין תקלות טכניות שפוגמות ביחס ההמרה. בעייה במשלוח הטופס, זמן טעינת עמוד ארוך או פשוט שרת שנפל – לא חבל? ביצוע טסט פעם בשלושה ימים וניטור באמצעות כלי מעקב עכבר יכולים לשפר יחס המרה ולמנוע טעויות מיותרות.

כל כך פשוט,ועדיין רבים וטובים לא עושים זאת – ומפספסים עסקאות מצוינות בגלל בעיות טכניות שמעט תשומת לב ומודעות הייתה פותרת.יכולות להיות עוד סיבות רבות שבגינן גולשים לא ימירו באתר שאינן קשורות באופן ישיר לאתר עצמו. אלו חמש הסיבות המובילות שחוזרות על עצמן לאורך השנים שאני עוסק בתחום.חלק מהבעיות הן בעיות שורשיות שדורשות רענון של האתר וחלקן שטחיות יותר.

חשוב להבין מה מקור הבעייה מוקדם ככל שניתן – כל המרה שלא התקבלה היא מכירה שלא התבצעה וכסף שהלך לאיבוד.אני ממליץ להשקיע את הזמן, המשאבים והמאמץ בשביל להבין מה לא עובד ולעשות את התיקונים הנדרשים.אם יחס ההמרה מהאתר נמוך כבר תקופה, יכול להיות שהגיע הזמן לעשות מתיחת פנים לאתר ואולי לשקול חידוש או בנייה מחדש. אני אשמח לענות על שאלות ואפשר להשאיר תגובה בתחתית הפוסט או לשלוח הודעה דרך טופס "צור קשר" ומבטיח לענות!מקווה שנהנת והשכלת מהפוסט שלי,בהצלחה באופטימיזציה,יובל.

בואו נשוחח על הפרוייקט שלכם

מלא את הפרטים בטופס הבא ונחזור בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

שם מלא

טלפון

דוא"ל

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון