כיצד לבחור את פלטפורמת הEcommerce המתאימה עבורכם?

פורסם ב: 06/01/21 מאת: יובל בר אור , , , ,

בין אם יש לכם אתר E-commerce, או שאתם חושבים להקים אחד, הכתבה הזו בשבילכם- מה כדאי לקחת בחשבון בבחירת פלטפורמת המסחר לאתר שלכם?

 

כדי להצליח ולבלוט מעל המתחרים, עליכם לאמץ את הטכנולוגיה הנכונה, והכול מתחיל בבחירת פלטפורמת ה E-commerce לאתר שלכם.

פלטפורמות המסחר המצליחות ביותר כיום שמות דגש רב על הויזואליות, זאת משום שרכישה אונליין מונעת מחווית משתמש ממוקדת, מושכת ומעוררת משתמשים לרכוש, לרכוש שוב ולהפוך ללקוחות נאמנים.
אתרי E-commerce ללא תצוגה ויזואלית מושכת נכשלים בהעברת המסרים שהצרכנים רוצים ומצפים להם ומביאים לאכזבה במקרה הטובה ולנטישה במקרה הרע.

מהי פלטפורמת מסחר אלקטרוני?


פלטפורמת מסחר אלקטרוני מציעה יכולות משולבות המיועדות לקמעונאים ומפיצים לניהול וביצוע פעילות עסקיות חיוניות. בסופו של דבר, המטרה היא לענות על הצרכים של הסביבה הדיגיטלית של ימינו, שהיא תחרותית מטבעה.

בואו נשוחח על הפרוייקט שלכם

מלא את הפרטים בטופס הבא ונחזור בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

שם מלא

טלפון

דוא"ל

מה היא בעצם עושה?


פלטפורמת E-commerce מאפשרת ניהול משימות מורכבות הנוגעות ב: 

-קטלוג מוצרים
-סחורה
-חיוב ותשלומים
-ניהול מלאי
-תמחור

על מנת לבצע את כלל הפעולות הללו ביעילות כלל הצוותים- מכירות, שיווק, שרשרת אספקה ושירות לקוחות, צריכים לעבוד תחת מערכת אחת, המציגה נתונים בזמן אמת. יכולות הפלטפורמה צריכות להיות פשוטות ואינטואיטביות ובעלות יכולת לביצוע אוטומציה ואופטימיזציה.

ולמה היא כל כך חשובה?


פלטפורמת מסחר אלקטרוני מאפשרות לעסקים להתמקד בבניית קשרי לקוחות ובמכירת מוצרים במקום לנהל דרישות מורכבות של מערכת מסחר.

ככל שערוצי התקשורת מתרחבים, פלטפורמות E-commerce תעזור באוטומציה של תהליכים ידניים מורכבים והצגת מוצרים ושירותים בכל ערוץ תקשורת בצורה חלקה ונוחה.

הסוגים השונים של פלטפורמת E-commerce


כאשר מדברים על פלטפורמות מסחר, יש שני אופציות: ניהול פעולות באמצעות ספק או בניהול עצמי.

פלטפורמה בניהול עצמי

כאשר המסחר האלקטרוני היה בחיתוליו, עסקים בנו פלטפורמה משלהם וניהול אותה בעצמם, החל מתכנון ופיקוח וכלה בהשקה וניהול של עסקאות מכירה.
גישה זו, המעניקה שליטה מלאה לעסקים הופכת לפחות רלוונטית, עקב הדרישות העצומות למומחיות טכנית וביצוע פעולות רבות ומורכבות.

פלטפורמה בניהול ספק

זה כבר לא חדש, פלטפורמת המנוהלות ע"י ספק היא הפופולרית ביותר והנה למה:

-תנאי שוק משתנים והתנהגות צרכנים דורשת אימוץ ואופטימיזציה מהירים של מספר הערוצים החדשים המלאים בדרישות טכניות מגוונות
-מעבר מיקוד צוותי ה IT מתחזוקה שוטפת לחדשנות ואופטימיזציה של חווית המשתמש UX
-על ידי הסתמכות על פתרון של ספק, עסקים יכולים לחדש מהר יותר ולהוזיל עלויות

מהן פלטפורמות המסחר הטובות ביותר לעסקים קטנים, בינוניים וארגונים גדולים?


בחירת הפלטפורמה תלויה בגודל החברה ומורכבות פעולות המסחר.

עסקים קטנים: בהתחשב במשאבים המוגבלים ובתפעול הפשוט, הפלטפורמות המובילות הן: Shopify ו WooCommerce. 

עסקים בינוניים: הפלטפורמות המובילות הן: Shopify Plus, Magento, BigCommerce אשר מציעות מגרש משחקים מיוחד אך מרחב מוגבל בלבד להרחבה גיאוגרפית ולהשקת מוצרים או מותגים. בנוסף, לרוב פלטפורמות אלה חסרות תכונות להתאמה אישית או שילוב עם ההקשר העסקי של מסחר אלקטרוני.

ארגונים גדולים: כדי לבצע יוזמות בין מותגים ומדינות, ארגונים גדולים בוחרים בפלטפורמות אשר מאפשרות פונקציות משוכללות, ביניהם: Salesforce Commerce Cloud (SFCC), SAP, Orcale.

אילו גורמים עליכם לשקול בבחירת פלטפורמת ה Ecoomerce ?


רוב פלטפורמות המסחר מציעות כמעט כל סוג של פתרון הנדרש לניהול פעולות, אך הפתרונות לא תמיד חזקים כמו של המתחרים ומציעים יכולות מוגבלות בלבד.

לפני שתשקיעו בפלטפורמה חדשה, הקפידו להעריך את מאפייניה על פי הגורמים הבאים:

גמישות במגוון ערוצים

-האם הפלטפורמה מספקת חווית קנייה אולטימטיבית גם במובייל וגם בווב?
-האם הפלטפורמה תומכת ב UGC ופיד תוכן?
-האם ניתן למכור מוצרים גם בצד שלישי כגון: אמזון, Shopify וכו'?
-האם הפלטפורמה תומכת בתכונות הקשורות למדיה חברתית, כגון זיהוי נושאים וחיתוך כדי להתאים את יחסי הגודל בין ווב למובייל?

התאמה אישית

-האם ניתן לשנות אלמנטים קיימים ולהוסיף חדשים בקלות?
-האם ניתן לעבוד בפלטפורמה עם ספקים אחרים?

הידעת? פלטפורמות כמו Shopify ו WooCommerce מציעות פונקציונאליות ומאפשרות התאמה אישית ברמות שונות.

מהירות וורסטיליות 

באיזה מהירות הפלטפורמה מסתגלת לשינויים כאלו או אחרים?

עלות שימוש כוללת TCO

כמה משאבים תצטרכו להשקיע כדי לשלב כלים ושירותים חדשים בפלטפורמה? 

תמיכה בטכנולוגיה עתידית

-האם הפלטפורמה תומכת במדיה באיכות 4K, מציאות רבודה AR והדמיות מוצרים?
-האם הפלטפורמה מציעה יכולות מבוססות AI, כמו תיוג, חיתוך ועיצוב אוטומטי?

לסיכום,


ניהול מערכת ה E-commerce תהפוך למורכבת יותר ככל שתוסיפו יותר מוצרים, מותגים וערוצים. הקפידו לבחור פלטפורמת מסחר אלקטרוני המשרתת את הצרכים הנוכחים שלכם באופן משביע רצון, ולא פחות חשוב מערכת אשר תוכל לתמוך בשינויים ובצמיחה עתידית.

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון