לינקדאין סוף סוף משנה את חווית המשתמש שלה

פורסם ב: 11/06/19 מאת: יובל בר אור ,

האם לינקדאין מתעוררת לחיים? השינויים בחווית המשתמש ובממשק גורמים לי להגיע למסקנה אחת ויחידה – לינקדאין השכילה להבין שעבודה אפשר למצוא גם בפייסבוק ושהעובדה שהיא הרשת החברתית העסקית המצליחה ביותר לא מאפשרת לה לנוח על זרי הדפנה.

 

למי מכם שטרם התעדכנו, LinkedIn שינו לחלוטין את חווית המשתמש ואת הממשק שלהם ביום א'. בקצרה, הרשת החברתית המקצועית מנסה להדמות כמה שניתן לפייסבוק ולהפוך עצמה לנגישה יותר ולחברתית יותר. זהו שינוי שמעניין לדבר עליו, כיוון שהמטרה של שתי הרשתות החברתיות היא שונה בתכלית.

בעוד פייסבוק נועדה לגרום לכולנו לחשוב שלמישהו באמת אכפת שאכלנו אתמול גלידה עם הילדים, לינקדאין נועדה בעיקר לעזור לנו למצוא עבודה ולתחזק קשרים עם קולגות. למרות שגם ללינקדאין היה פיד משלה, עד אתמול המיקוד על התוכן בלינקדאין היה זניח עד לא קיים. מאז שהוקמה, נכנסו מעט מאד שינויים עקרוניים בפלטפורמה. בתחילת דרכה לינקדאין היוותה את חוד החנית כיוון שאיפשרה שמירה על קשרים עסקיים, אך הפלטפורמה לא השכילה לשמור על קו אחיד עם פייסבוק ולהתמקד בתוכן וביצירת ערך מוסף רלוונטי עבור הקורא.

הנחת הבסיס של לינקדאין הייתה שהגולש הממוצע יסתפק בהרחבת הconnections ושימוש בהם בעת הצורך – כיוון שכך, הממשק כיוון את המשתמש להשתמש בעיקר באופציית החיפוש, לצרף קשרים חדשים ולקדם את העמוד העסקי בתשלום. רוב חווית המשתמש נעה סביב המטרות הללו. הפלטפורמה מוגבלת מאד מבחינת האינגייג'מנט שהיא מסוגלת לייצר ובהתאמה לכך, היא לא ממצה את הפוטנציאל הרווחי שלו היא מסוגלת ומפרסמים עדיין נרתעים מפרסום בלינקדאין (למרות שהפרסום בפייסבוק המקבילה רק מתרחב).

בעדכון החדש שלה, לינקדאין מנסה לכוון  את המשתמש לקרוא ולשתף תכנים ומעודדת את הגולש להשתמש באתר באופן שוטף ובתדירות גבוהה יותר.בהתאמה למטרות החדשות, נעשו הרבה שינויים בUXUI, כולם סבים סביב אנשים ותוכן –

  • ממש כמו בפייסבוק, לינקדאין מחזקת את הפרסונליזציה של התוכן עבור כל גולש באמצעות גיוס מתכנתי אלגוריתמים ובאמצעות הוספת אפשרויות כמו hide ו-unfollow
  • מערכת ההודעות דומה מאד ל messegner של פייסבוק וההודעות כעת קופצות ב pop-up בצד החלון, על מנת להנגיש ולהדגיש את התקשורת בין המשתמשים
  • Lookup, שירות חדש שמאפשר תקשורת מהירה ונוחה עם הconnections, הופך את לינקדאין לחברתית יותר מאי פעם
  • התפריט צומצם לפיצ'רים הנפוצים ביותר בשביל להמנע מ"רעש" מיותר ולמקד את הגולש באנשים ובתוכן

 

אני מאד אוהב את לינקדאין ולכן מברך על השינוי. הגיע הזמן שהרשת החברתית תתעורר ותגייס את הידע הרחב שנצבר בתחום הUX/UI לטובתה. לדעתי, הכיוון הכללי יעשה רק טוב לרשת החברתית הזו, שהחלה לגווע בגלל אינגייג'מנט קטן מדי. בסופו של יום, מה שנכון לגבי כל אתר נכון גם לגבי לינקדאין – איפיון מחודש של חווית המשתמש ועיצוב הממשק מחדש יוצרים בידול על פני המתחרים, מאפשרים לבעל האתר לנווט את הגולש באתר לפי המטרות שהוגדרו ומסייעים בהשגת יעדים.

למיטיבי לכת, אני מצרף סרטון קצר שמסכם את כל השינויים והחידושים בממשק החדש:

את כל הטיפים המקצועיים ששיתפנו עמכם אתם יכולים לבצע לבד. במידה ותרצו עזרה, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ל- Y&A בניית אתרים, קידום אתרים. טלפון: 09-7734300.

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון