שאלת מיליון הדולר: מה עדיף, יצירת אתר מותאם אישית או באמצעות תבנית?

פורסם ב: 24/05/19 מאת: יובל בר אור ,

קיבלתם משימה להקים אתר, כמנהלי שיווק מנוסים השאלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב…אתר "קוסטום מייד" custom-made או טמפלט מוכן?אין לנו תשובה אחת נכונה, יש לנו תשע! אספנו עבורך את השאלות והתשובות שיעזרו לך לקבל את ההחלטה המדויקת ביותר עבור החברה שלך.אז מה עדיף עבורכם, אתר "קוסטום מייד" custom-made או טמפלט מוכן?

 

1. האם אתה זקוק למערכת מורכבת או לאתר תדמיתי פשוט?

בין אם מדובר בחברה גדולה או קטנה, השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא האם החברה זקוקה לאתר תדמיתי שכל תכליתו הוא להוות "כרטיס ביקור" ולספק אינפורמציה? אם כך, אופציית הטמפלטים היא דרך מצוינת לסגור את הפינה במינימום משאבים. עבור חברה שזקוקה לאתר אינטרנט המהווה כלי עבודה יומיומי, תוך אינטרקציה עם ספקים, לקוחות רוכשים, שירות לקוחות, מערכת תפעול וכיוצ"ב -התבנית לעולם לא תעשה את העבודה – הוא צריך פיתוח ייעודי ומורכב המותאם בדיוק לצרכיו.

2. מה התקציב שלך?

האם אתה מוכן להשקיע מאה אלף שקלים לפיתוח אתר מורכב, או שהתקציב שלך גובל באלפים בודדים ואתה לא מעוניין להשקיע מעבר לכך? יש לזכור שהקמת אתר מותאם אישית אמנם דורש השקעה כספית גבוהה, עם זאת התחזוקה השוטפת חסכונית ומשתלמת לאורך זמן. במקרה של תבנית שרוצים בהמשך להוסיף לה פונקציות, ייתכן ותדרש השקעה נוספת לא מתוכננת.

3. מהם לוחות הזמנים?

תבניות מתאימות לעסקים המחפשים העלאת אתר במהירות – פתרון אינסטנט. שוק הטמפלטים גדל והשתנה בשנים האחרונות וניתן תוך זמן קצר לבחור ולהתאים את התבנית לעסק שלכם, לעשות טאצ'אפים קטנים והופ, לעלות לאוויר. במקרה של אתר מותאם אישית, מדובר בפרוייקט מורכב הדורש משאבים והרתמות למשימה באופן פנים וחוץ ארגוני. על כן צריך להיות ריאליים ולהתכונן לפרוייקט ארוך יחסית שיכול להמשך מספר חודשים.

4. האם אתה זקוק לפרסונליזציה?

התאמת התוכן והעיצוב הנכונים לגולש הנכון ברגע הנכון, מסוגלת לשפר את ניווטו של הגולש ובכך להגדיל את שיעור ההמרה ואת ההכנסות. הפיתוח הייעודי יכול להכנס בעובי הקורה בנושא זה, תוך שימת דגש על אפיון חווית המשתמש.

5. במידה ובחרת באופציית התבנית, האם אתה מוכן לפשרות?

פונקציות רבות שחלמת עליהן ככל הנראה לא יימצאו בתבנית שבחרת. בחירה באופציית התבנית מצריכה גמישות מחשבתית והבנה שאתר חלומותיך, מיוחד מאין כמותו – כבר לא יהיה לך. והרבה פעמים אילו דברים קטנים, שינויים מינורים שאתה רוצה לעשות, אבל ברגע שאתה מתחיל "לשבור" את התבנית, הדברים מתחילים להסתבך.

6. האם קיים צורך להתממשק עם מערכות חיצוניות, כדוגמת CRM, ERP ועוד?

אופציית ה"קוסטום מייד" מתחשבת בצרכים (בהווה ובעתיד) של חברה, של לקוחותיו וספקיו, היא מעניקה את החיבוריות למערכות שונות וריבוי סביבות כגון ERP ו-CRM. על מערכות אלו חברות נשענות ולכן ממשוק המידע באופן מתוכנן היטב חשוב לאין שעור עבור בית העסק.

7. האם חשוב לך הבידול?

בתחומים בהם התחרות גבוהה חייבים להתבלט, להדגיש את ייחודיות העסק מבין כל המתחרים. יש לזכור שתבניות מוכנות, כשמן כן הן – מקובעות ולא נתפרות על פי הצרכים המדויקים של בית העסק, כך שניתן לעבוד רק באמצעות הפתרונות הקיימים בתבנית עצמה – ונוצר מצב שמרבית האתרים מבוססי התבנית זהים מאד זה לזה. לכן, אם מיתוג העסק שלך חשוב לך, תפור לעצמך "חליפה אישית" באמצעות אתר המותאם אישית, שיתאים ל-DNA של הארגון, לאופי ולחזון שלו. אתר ייחודי, שמעניק חוויה אחרת – דבר שגולשים רבים מחפשים בשנים האחרונות.

8. האם מתוכננים הרבה שינויים בעתיד?

באופציית ה"קוסטום מייד" בניית אתר מאפס דורשת השקעה המשתלמת בטווח הארוך – בזכות התחזוקה והליווי השוטף. השליטה בקוד מאפשרת פיתוח ללא הרף עם תוספים וחידושים – אופציות בלתי נגמרות לשדרוג האתר. בתבניות בדרך כלל מדובר בתמיכה מהירה ובעלות נמוכה, אך בהמשך כשמגיעים השינויים והעדכונים – כל משימה תיקח זמן ומשאבים רבים.

9. האם חשוב לך קידום האתר וציון האיכות של גוגל?

באתרי תבנית אתה משתמש בערך ב-10% מקוד התבנית האדיר, יתר ה-85% הם מיותרים לחלוטין והם אלו שיוצרים קריאות לשרת ושימוש בזיכרון באופן מוגזם וללא כל צורך. זה למעשה מאט את האתר. גוגל לא מעריך את זה ולכן פחות יקדם כאלו אתרים. מי שנושא הקידום חשוב לו – שיחשוב פעמיים האם ללכת על אתר מבוסס תבנית, שכן ההגעה לציון האיכות הרצוי הופך לפרוייקט מורכב עד כדי בלתי אפשרי.

לסיכום

אם אתם מחפשים אתר עבור החברה שלכם בזמן קצר ובעלות נמוכה, שאין לו צורך בגמישות פיתוחית ולא מחפש באתר בעל עיצוב ייחודי – תהנו מפירותיו של שוק התבניות המשגשג. עם זאת, אם אתם מחפשים לבנות אתר תפור היטב לצרכי החברה, שיבלוט מעל כולם ויציג את ערכי המותג, אתר שמתפקד כפלטפורמה עבור הארגון – שדורש התממשקות עם מערכות שונות, אינטרקציה יומיומית עם לקוחות או ספקים – אופציית ה"קוסטום מייד" תפורה עליכם.

 

הרבה בהצלחה!
וכמו תמיד, אתם מוזמנים לשתף את הכתבה עם קולגות ואשמח לענות על תגובות ושאלות כאן או במייל.

יובל.

בואו נשוחח על הפרוייקט שלכם

מלא את הפרטים בטופס הבא ונחזור בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

שם מלא

טלפון

דוא"ל

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון