למה להשקיע בבניית MVP למוצר שלכם?

פורסם ב: 27/04/21 מאת: יובל בר אור , , , ,

יזמים וחברות רבות נוטים לוותר עליו במשך הפרויקט, אך כדאי שתכירו את יתרונות ה MVP ולמה כדאי לכם להשקיע בו.

בניית MVP משמש ככלי רב ערך שיוביל את המוצר שלכם להצלחה.

 

רעיון למוצר חדש מלווה בהחלטות רבות, בעיקר כאלו הקשורות לתכונות והפיצ'רים שיכללו במוצר, הקושי העיקרי הוא לבחור אילו מהם לכלול בהשקה הראשונית של המוצר.
הזמן והמשאבים המושקעים בבניית MVP למוצר שלכם, יהיו אלו שיכריעו האם הוא יכשל או יצליח.

כדי לעזור לכם בהחלטה חשובה זו, נתחיל בהגדרת ה MVP והיתרונות שלו ולמה הוא שלב קריטי בפיתוח מוצר.

איך צריך להראות MVP של מוצר?


כאשר בונים מוצר דיגיטלי, יש להבין שההתמקדות העיקרית צריכה להיות בפתרון בעיה ספציפית בקבוצת משתמשים. ה MVP צריך להציג את ה Core של המוצר שלכם, בין אם מדובר במוצר חדש לגמרי בשוק או בשיפור וייעול של מוצר קיים.

המנטרה ל MVP היא "לחתוך, לצמצם ולהפחית" עד כדי כך שמגיעים למהות הרעיון המרכזי של המוצר, המשמעות היא להתמקד בתכונות המינימליות של המוצר כדי לבדוק את ההיתכנות שלו.

ישנן כמה סיבות לכך שלא צריך לכלול את כל הפיצ'רים בהשקה הראשונית של המוצר. הראשונה היא ההשקעה הראשונית בפיתוח המוצר, כאשר מחליטים לפתח מוצר בעל פיצ'רים רבים תהליך הפיתוח הופך לארוך ומורכב בהרבה, דבר שיגרור עלויות גבוהות.
בנוסף לכך, Time to market ארוך יכול להשפיע לרעה על הצלחת המוצר מבחינה שיווקית ואף בגניבת הרעיון שלכם.

באיזה שלב בונים את ה MVP ?


השלב הראשון בפיתוח כל מוצר הוא אפיון UX, בסופו של האפיון תצליחו לחדד את ה Use Cases הערך המתקבל משימוש במוצר ועל גביו לבנות את ה MVP.
בסופו של התהליך בונים אב טיפוס שיכלול בתוכו את ערכת הפיצ'רים בהשקה הראשונית של המוצר, באמצעותו תוכלו לקבל פידבק ממשתמשים ואף לחדד יותר את אפיון המוצר.

המטרה העומדת בפניכם צריכה להיות השקת מוצר איכותי לשוק כמה שיותר מהר, אם נצטט את ריד הופמן, מייסד לינקדאין: 

“If you are not embarrassed by the first version of your product, you’ve launched too late.”

בואו נשוחח על הפרוייקט שלכם

מלא את הפרטים בטופס הבא ונחזור בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

שם מלא

טלפון

דוא"ל

יתרונותיו של ה MVP


גיוס משקיעים-
גם כאשר מדובר בגיוס משקיעים למיזם או חברת סטארט אפ וגם בחברות קיימות המפתחות מוצר חדש, הצגת MVP מאפשר למשקיעים להבין את הערך מהשימוש בו, כך גיוס מימון לפיתוח המשך המוצר יהיה קל יותר.
בנוסף, MVP משמש כבסיס לקבלת משוב ממשתמשים והוכחה כי המוצר צומח ומתפתח כפי שתוכנן לפני השקתו.

למידה על שימושיות המוצר- חווית המשתמש UX של מוצרים דיגיטליים מתבססת על הנחות בנוגע להתנהגות המשתמשים, לכן קבלת משוב ממשתמשים אמיתיים יתרום להתפתחות המוצר ושיפורו.
MVP מאפשר למנהלי מוצר לקבל תובנות אמיתיות בנוגע לשימושיות של המוצר- ברגע שמשתמשים מתנסים במוצר ניתן לקבל תובנות אמיתיות, מידע על אופן האינטראקציה של המשתמשים באמצעות משוב ישיר או ניתוחים באמצעות כלי אנליטיקס. יישום תובנות אלו יאפשרו לייעל את חווית המשתמש של המוצר.

טיפול בבאגים ותקלות- זמן קצר לאחר השקת המוצר תגלו כי המשתמשים יצליחו לגרום לאפליקציה "לעשות את הבלתי אפשרי" לטוב ולרע.
בדיוק בשביל זה נוצר ה MVP, באמצעותו תוכלו להיחשף לבאגים ותקלות במוצר בנוסף, תוכלו להעריך איזה וכמה צוותי פיתוח ידרשו כדי לטפל בכל תקלה. תיקון התקלות שהתגלו יראו למשתמשים שאתם דואגים להם ושמים לב לבעיות שהם חווים.

הגדרת אסטרטגיית המונטיזציה- בהתאם לתובנות שתקבלו מהמשתמשים שלכם, ייתכן כי תגלו שעליכם לשנות את המודל הפיננסי שהגדרתם למוצר.
לדוגמה, ייתכן כי תחליטו שהמוצר יהיה חינמי, גרסת Freemium או בתשלום. בכל מקרה, עדיף להחליט על המודל הפיננסי לפני השקת המוצר ולא לאחר שהוא כבר נמצא בשוק.

התאמת אבני הדרך הבאות ב Roadmap- אבני הדרך שהגדרתם למוצר מבוססות על הנחות מוקדמות, לאחר שבוצעו בדיקות משתמשים שונות ייתכן שתגלו שהתכונה המתוכננת הבאה למוצר לא תהיה חשובה למשתמשים כמו שלב נוסף מבחינת פיתוח המוצר.
יש לאסוף ולנתח את המידע שתקבלו מה MVP שלכם כדי להצדיק את השלבים הבאים ב Roadmap של המוצר כדי לעמוד בציפיות המשתמשים.


לסיכום,
אנו מאמינים כי מוצר מוצלח מתחיל בבניית MVP, במקרים רבים, בעיקר בקרב יזמים אנו מגלים ש MVP עוזר במיקוד הערך של המוצר, בפיתוח מהיר יותר ויציאה מהירה יותר לשוק.
משוב שמתקבל מבדיקות ייעודיות מאפשר להעריך מחדש את תהליך בניית המוצר וגם במקרה של כישלון, ניתן ללמוד ממנו ולשפר את המוצר העתידי.

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון