אם הגעתם לעמוד הזה כנראה שאתם רוצים לבנות אתר חדש לארגון שלכם. התחלתם בחיפוש בגוגל, בניית אתרים או שקיבלתם המלצה ממכרים והתחלתם בחיפוש אחר החברה המושלמת לבניית האתר שלכם.
 

החלטתי לרכז את כל השאלות והתשובות המקצועיות שיעזרו לכם במטרה למצא חברת בניית אתרים לפרוייקט שלכם.

אלמנט עיצובי אייקון כלים ושירותים

משהו עלינו, שנייה לפני שמתחילים – Y&A היא חברת בניית אתרים המובילה בישראל למעלה מ 10 שנים. החברה מתמחה בבניית אתרים ומערכות מורכבות בד"כ עבור ארגונים ובחברות גדולות או סטארטפים וחברות מוצר. בפרויקטים כאלו אנחנו מאמינים שההצלחה עומדת על 3 רגלים: צוות טכנולוגי חזק, ליווי אישי וניהול מדוייק של הפרויקט.
בכל שלבי בניית האתר תקבלו ליווי צמוד ומקצועי ממנהל פרויקטים מנוסה מאוד שמתמחה בהובלת תהליכים גדולים ממש מההתחלה ועד להשקת האתר.

התרשמתם מספיק, רוצים תכל'ס לראות – תיק עבודות

בואו נשוחח על הפרוייקט שלכם

מלא את הפרטים בטופס הבא ונחזור בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

שם מלא

טלפון

דוא"ל

אז גיליתם שיש לא מעט תוצאות חיפוש והמלצות וגם לא מעט פרטים, כיוונים ושאלות שצריך לדעת לענות עליהן לפני שבוחרים חברה לבניית אתרים.
אז כמו שאמרנו – טוב שבאתם כי  בדיוק בשביל זה בנינו את העמוד הזה (בכל זאת, חברה לבניית אתרים) –
כדי לעשות לכם סדר ולעבור שלב שלב על כל הדברים שאתם צריכים לדעת ולעשות לפני שתבחרו חברה שתבנה לכם את האתר המושלם.

קדימה, מתחילים.

אנחנו צריכים אתר, איך מתחילים?

מתחילים מההתחלה – אתר הוא נכס דיגיטלי של חברה, הוא משרת את הצרכים שלה, של עובדיה ושל לקוחותיה. לכן תמיד נתחיל בשאלה החשובה: למה האתר אמור לשמש אתכם? האם מדובר באתר תדמית? אתר מכירתי? אולי אתר שיהווה מקור מידע לכל עובדי החברה? אורח החיים הממוצע של אתר גדול הוא כ-4 שנים, לאחר מכן בדרך כלל דרושים שינויים – שינוי עיצוב, תוכן או שינוי מטרה. האתר הוא לרוב בבואה של החברה ולכן למשל אתר תדמיתי שהופך אחרי שנה להיות אתר מכירתי. כדי שנבין מהו הצורך שלכם וכדי שנכיר קצת יותר טוב את הארגון שלכם ואתם תכירו אותנו – ניפגש לשיחה ונענה על כל השאלות האלו.

יופי, נפגשנו, שתינו אספרסו והחלטנו שיוצאים לדרך, מה עכשיו?

מתחילים בשיחת התנעה – אחת הפגישות הכי משמעויות בתהליך. זוהי פגישה שבה מתכנסים כל האנשים שמעורבים בפרויקט בארגון שלכם ואנחנו כמובן. אנחנו נציג את מהלך הפרויקט, ולוחות הזמנים. בשיחה הזו אנחנו גם נבקש מכם לגייס את החברה לתהליך, זוהי תקופה מרגשת שבסופה תקבלו אתר חדש, מרשים ומדהים לארגון שלכם.

איך תכירו את עולם התוכן שלנו?

יש סיכוי גבוה שאנחנו כבר מכירים את עולם התוכן שלכם. אחרי ניסיון של למעלה מעשור ויותר מ-500 פרויקטים גדולים שהובלנו – אנחנו מכירים ומבינים תחומים רבים במשק כמו הייטק, סייבר, פיננסיים, ביטוח, תעשייה ועוד. אבל כן, ייתכן מצב שהארגון שלכם עוסק בתחום שיהיה חדש לנו. פה נכנס לתמונה סטודיו ה-ui המיומן שלנו. מדובר באנשי מקצוע שתפקידם הוא להיכנס לעומק הנושא, לחקור וללמוד אותו – לערוך מחקר שוק מקיף בארץ, באירופה ובארה"ב. נבין מי הם השחקנים הגדולים בתחום, מי הם המתחרים העיקריים, מי קהל המטרה, הפרסונות ואיך הוא מתנהג. ובקיצור – בסופו של התהליך נכיר את התחום על בוריו. בנושאים מקצועיים וטכניים ספציפיים נשב גם לפגישות עם מנהלי המוצר שלכם. ומילה מאיתנו – זה חלק שאנחנו מאוד אוהבים בעבודה שלנו. לחקור ולהכיר עולם תוכן בצורה מקצועית ומדוקדקת שמביאה אותנו לפיצוח מושלם ולבניית אתר פשוט מצוין.

אם אנחנו לא בטוחים עדיין מהם היעדים, גם בזה תוכלו לעזור לנו?

לפעמים דברים קורים הפוך בתהליך העבודה – אתם מגיעים אלינו בידיעה שהאתר שלכם זקוק לשינוי אבל אתם לא בטוחים לגמרי מה היעדים והמטרות. הניסיון הרב שלנו מאפשר לנו להציע דיגיטציה של תהליכים אל מעבר לסתם אתר אינטרנט. כמובן שלאחר מכן אנחנו ממליצים לחזור עם המלצות והשראה לארגון ולהגדיר יעדים ומטרות שתואמים את אסטרטגיית החברה. אבל בהחלט נוכל ללוות אתכם בתהליך.מה זה אפיון אתר? כשאומרים את המילה אפיון לא תמיד כולם מתכוונים לאותו הדבר, אז בואו ניישר קו: יש אפיון ״קליל״ שהוא הגדרת עץ אתר, קצת תבניות ותיאור מטרות / מבנה כל תבנית. יש אפיון אתר שהוא ממש תהליך בפני עצמו, הוא אורך כחודש וחצי, תהליך מסודר ומקצועי שהתוצרים הם חוברת wireframe של כל תבניות האתר, התייחסות לאתגרים הטכנולוגים ומתן מענה לכל אתגר. על בסיס האפיון הזה ניתן לבצע הערכת משאבים יחסית מדוייקת אל מול גוף הפיתוח.

בשביל מה צריך אפיון?

אנחנו יודעים מה צריך להיות באתר… זוכרים את ההשוואה לתוכנית אדריכלית? אז בואו נפתח אותה רגע: בדיוק כמו בתוכנית אדריכלית מטרת האפיון היא לתכנן את הבית – לוודא שיש יסודות יציבים, שהבית מספיק מאוורר, שיש זרימה טובה בין החדרים. כמו בכל תחום בחיים – אם יש תכנון נכון מראש, התוצאה תהיה מקצועית ויסודית. נכון שבאתרי תוכן לא גדולים האפיון יהיה פשוט יותר, אבל כאשר מדובר בפלטפורמות גדולות ומורכבות האפיון הוא כבר חובה. זאת ההזדמנות להגדיר כל מודל- מרכיב באתר ולוודא שהוא מתוכנן כראוי, להגדיר היטב את קהל המשתמשים, לתכנן תסריט ליבה לכל פרסונה שמשתמשת באתר. אם לא נעשה את זה אנחנו עלולים לפתח אתר מבולגן שהמשתמשים ילכו לאיבוד בו, לא יבינו מה רוצים מהם וינטשו ובנוסף אתם עלולים למצוא את עצמכם מגדירים צרכים נוספים ופונקציות נוספות במהלך הפרוייקט – דבר שעשוי לגרור השלכות תקציביות ולו״ז.

אתם עושים את האפיון בעצמכם? ומה אם יש לנו כבר אפיון?

כמובן שכן. אתם מקבלים מאיתנו אפיון מקצועי לאתר – חוברת ובה עיצובים סכמתיים, wireframe של כל תבניות האתר. על בסיס האפיון הזה נוכל להתחיל לעבוד או שתוכלו לגשת לכל חברת בניית האתרים ולקבל הצעות מחיר. אנחנו תמיד מאפשרים ללקוחות שלנו לבחור בעצמם עם מי לעבוד. וכן – זה עובד גם הפוך. אם תגיעו אלינו עם אפיון משלכם, אנחנו נפתח על בסיסו את האתר.

אפשר לקבל מכם אפיון לדוגמה?

בכיף. נשמח להראות לכם כיצד נראה אפיון לדוגמה כדי שתבינו את הרעיון. כמובן שהאפיון שנבנה לכם יהיה שונה מכיוון שהוא ייבנה ספציפית לצרכים שלכם ושל האתר שלכם. דוגמא לאפיון אתר אינטרנט

אתם עושים את העיצוב הגרפי? זה ייצא יפה?

יש לנו סטודיו המתמחה בעיצוב אתר אינטרנט ומערכות מורכבות לווב ומובייל. בפרויקט בניית האתר יצוות צוות של 2-3 מעצבים מנוסים שחיים את עולם הדיגיטל. אבל במקום לדבר, בואו תראו מה הם יודעים לעשות לינק לתיק עבודות. יש לנו מעצב משלנו,

זה בסדר אם אנחנו נעצב בעצמנו?

בשמחה, אתם יכולים לעצב בעצמכם ואנחנו נפתח את האתר. אנחנו מאוד גמישים עם הלקוחות שלנו מהסיבה הפשוטה שאנחנו מאמינים שהלקוח צריך להיות מרוצה ושלם עם הבחירות שלו. נשמח לקבל את העיצובים ולתרום מנסיונינו. ומה אם המצב הפוך – יש לנו מפתח ואנחנו צריכים רק עיצובים גם זה אפשרי. יש לנו חבורה גדולה של מעצבי ux/ui שישמחו להכנס לכל פרויקט מאתגר. אנחנו לא קושרים שירות אחד שלנו בשירות אחר. יש לנו חטיבת פיתוח גדולה ומשמעותית ובאמת ברוב המקרים אנחנו גם מפתחים וגם מעצבים – אבל זוהי לגמרי בחירה של הלקוח וזה לא חובה להשתמש בשני השירותים יחד.

באיזו שפה אתם מפתחים?

תלוי. אם מדובר על אתרים תדמיתיים/קטלוגים אזי וורדפרס היא הסביבה המתאימה לכך– מערכת קלה להבנה ופשוטה לניהול. כך שלאחר השקת האתר כל עובד בארגון שלכם יוכל לקבל מאיתנו הדרכה קצרה ויוכל לתפעל אותו בקלות.

הפלטפורמה של וורדפרס התפתחה מאוד בשנים האחרונות והפכה למערכת שאפשר לבנות איתה אתרים גדולים משמעותיים ומאובטחים. קחו למשל את חברת איתוראן או התעשייה הצבאית, אתרים רגישים מאוד, כולם עברו מבדקי חדירות, כולם אתרים שבנויים על וורדפרס.

כאשר אנחנו עובדים על פרויקטים גדולים ומורכבים אנחנו יודעים גם לפתח מערכות, פיתוח אפליקציות או פלטפורמות custom made כלומר לעבוד על קוד פתוח php בסביבת laravel, במקרים אלו אנחנו מפתחים ללא כל מגבלות, כל מה שצריך.

תגיד…מה זה אומבראקו ?

אומבראקו היא המענה של עולם ה .Net לוורדפרס. היא מערכת טובה אך עם ממשק משתמש קשה מאוד לני הול ותפעול ולא גמיש. המערכת לא מאפשרת חידושים ותוספות שהופך את האתר לייחודי כמו שאפשרי בוורדפרס ולכן האתרים שבנויים באומבראקו נראים פחות טוב, ולרוב הארגונים מתקשים בניהול שלהם. אנחנו אגב, לא משתמשים במערכת הזו בדיוק מהסיבות האלו.

חשבנו להקדיש חלק מהאתר למסחר וכולם המליצו לנו לבנות חנות במג'נטו, מה אתם אומרים?

אם אתה מוכרים בסכומים של למעלה מ-5 מיליון ₪ בחודש – אז כן. אם יש לכם מחלקת פיתוח/ מפתחים משלכם בארגון – אז כן. אחרת תוותרו. העוצמה של מג'נטו באה לידי ביטוי בעסקי איקומרס גדולים שיש להם משאבים לעבוד נכון איתה – מכיוון שכל שינוי במערכת דורש תכנות. בישראל יש לפעמים נטייה להסתכל על חברות אחרות ולרצות מה שיש להן, אבל חשוב להבין שלרוב החברות והארגונים בארץ מג'נטו פשוט לא מתאימה. אם אתם בונים אתר איקומרס, ברוב המקרים מערכת ווקומרס woocommerce תתאים לכם מאוד. מדובר במערכת קלה, לניהול, זריזה ושיש בה המון תוספים בחינם. והכי חשוב – העבודה איתה תיקח לכם שליש מהזמן. אנחנו פיתחנו על בסיסה את אתר irobot, מערכת המסחר של סוני, 2click ופטקום. כולם אתרים רצינים, בן 800-1,400 מוצרים עם הרבה מאוד תנועה.

הרבה מדברים על ׳קונים בו׳, למה להעדיף אותכם?

קונים בו היא פלטפורמה נהדרת לבניית אתרי מסחר, אפשר לבנות בעזרתה אתרים יפים וטובים. אבל! יש 2 דברים שאתם צריכים לדעת: 1. המערכת סגורה והאתר שלכם מחויב אליה, מה שאומר שאם תרצו לשנות או להוסיף לאתר תוספים שיהיו טובים ליוזרים שלכם וישפרו את האתר – לא תוכלו לעשות זאת. 2. הכי חשוב, בסופו של דבר האתר לא שלכם! בדיוק כמו שלא הייתם בונים בית ומשקיעים בו זמן וכסף אם הוא לא היה בנוי על שטח ששייך לכם – כך גם באתר האינטרנט שלכם. ביום שתבחרו לסיים את ההתקשרות עם ׳קונים בו׳ פשוט תישארו בלי אתר. אנחנו פוגשים בעבודתנו לקוחות שהתבגרו בעולם המסחר, סיימו את ההתקשרות עם ׳קונים בו׳ והגיעו אלינו לבניית אתר custom made משלהם.

אני יכול לקלוט את ההזמנות ב ERP שלי? או ב-crm שלי?

כמובן. אין שום בעייה לממש התממשקויות עם פריורטי או סאפ 1, גם לשם הצגת המוצרים וגם לשם קליטה ותפעול החברה.

יש אזור אישי באתר?

כן. אזור האישי מובנה בתוך מערכת הווקומרס שאיתה אנחנו עובדים. כך תוכלו לעקוב אחרי היסטוריית הזמנות, לראות ולחקור מה הזמינו המשתמשים, באילו מחירים ועוד, והכול במטרה להתייעל ולעבוד מסודר ונכון.

האתר כולל סליקה? גם ב- PAYPAL?

כן, וודאי. אנחנו נקשר אתכם לחברת סליקה מאובטחת תחת תקן pci בארץ או בעולם.

אתם כותבים את התוכן?

המהות שלנו היא חברת פיתוח – אנחנו לא כותבים את התוכן, אך לאורך השנים עבדנו מול חברות וכותבי תוכן מעולים ונשמח לקשר אתכם אליהם. אגב, נשמח גם לקשר אתכם לספקי צילום, קופירייטינג, סרטונים, הפקות תלת מימד ועוד.

איך מעבירים את התכנים בין האתרים?

שאלה מצוינת. בעולם בניית האתרים תחום העברת התוכן עדיין נותר אתגר. באתרים תדמיתיים אנחנו ממליצים להעסיק עובד שתפקידו הוא להעתיק את התוכן לאתר החדש. באתרים קטלוגיים או אתרי מסחר עם אלפי מוצרים – אנחנו משתמשים בפיתוחים שמאפשרים להפוך את התהליך לאוטומטי ולחסוך זמן בהעברת המידע.

ואנחנו נוכל בהמשך להעלות תוכן ולתחזק את האתר לבד?

כן, וודאי ! המטרה שלנו היא שתהיו כמה שיותר עצמאיים בניהול האתר. כמו שכבר אמרנו – מערכת הוורדפרס היא ידידותית למשתמש ואנו נעביר לכם הדרכה לאחר השקת האתר כדי שתוכלו להמשיך ולתפעל את האתר בעצמכם. אם בכל זאת תחליטו לא לתחזק בעצמכם את האתר – נוכל להציע לכם שירות כזה.

כמה זמן לוקח עד שהאתר באוויר?

פרויקט ממוצע שלנו לוקח חודשיים עד 4 חודשים והוא תלוי מאוד בשיתוף הפעולה של הלקוח. השיא שלנו היה בניית אתר עד להשקה בתוך 3 וחצי שבועות – בזכות מנהל שיווק זריז במיוחד שקיבל החלטות מהירות. ברור לנו שבארגונים גדולים תהליך קבלת ההחלטות לוקח זמן, אך בכל מקרה ההמלצה שלנו היא להקדיש את כל המשאבים ולגייס את כל העובדים הרלוונטיים בארגון לקידום בניית האתר.

האתר מותאם למובייל?

ברור! יש אתר שלא מותאם למובייל היום? אנחנו פוגשים אתרים ש-90% מהגולשים שלהם עושים זאת במובייל. חשוב להבין שיש הבדל משמעותי בין אתר שמותאם למובייל לאתר שהוא mobile first, כלומר נבנה במיוחד כדי להתאים למובייל. לפעמים בנייה של אתר בדסקטופ והתאמה שלו למובייל לאחר מכן יכולה להיות גזר דין מוות לאתר. יש אתרים שבהם ההתאמה תעבוד נהדר ויש כאלו שנמליץ בחום על mobile first – מדובר בהשקעה שדורשת זמן וכסף אבל היא מספקת יחס המרה מעולה ומחזירה לגמרי את ההשקעה.

רגע, לא דיברנו על קידום. אתם עושים גם את זה?

אנחנו לא מקדמים אתרים בעצמנו, אך בכל המערכות איתן אנו עובדים יש את כל הדרישות של כל מקדם אתרים הכי מקצועי שקיים. מי מנהל את הפרויקט בפועל? מנהל פרויקט שלנו. יש לנו צוות של מנהלי פרויקטים מאוד ומקצועיים, כל אחד מהם נסיון של 3-5 שנות נסיון בהובלה של פרויקטים גדולים ומרכבים. אתם בידיים טובות. מנהלי הפרויקטים שלנו יודעים ללוות אתכם, לכוון, להרגיע את התהליך ולייצר לכם את אתר החלומות.

יש לנו עוד כמה שאלות, אפשר לדבר איתכם?

בוודאי, אתם מוזמנים להתקשר או להשאיר לנו את הפרטים שלכם פה: טופס יצירת קשר מקווים שעזרנו לכם לעשות קצת סדר בעולם בניית האתרים. מה שהכי חשוב לנו שתבינו הוא שבניית אתר לארגון הוא תהליך שמושקעים בו כסף, זמן ומשאבים – אתם תמצאו את עצמכם מתווכחים, מנסים לשכנע, מתעקשים, מתרגשים כשבסופו של דבר המטרה החשובה ביותר שלנו ושלכם היא שהאתר שלכם יהיה "ואו". לא נחמד, לא סביר, לא "יאללה, מה שיצא יצא" אלא בול מה שדמיינתם והרבה יותר.

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון