איך משבר הקורונה ישפיע על טכנולוגיית העתיד?

פורסם ב: 03/02/21 מאת: יובל בר אור , , , ,

השנה האחרונה השפיעה ושינתה את ההרגלים שכולנו הכרנו. השינויים האלו ישפיעו גם על העתיד שלנו מבחינה טכנולוגית- עבודה מהבית, למידה מרחוק, כנסים אונליין ורכישה דרך האינטרנט. כל אלו ישנו לעד את הדרך שבה נתייחס למוצרים דיגיטליים.


אחד ההשפעות החמורות של הקורונה היו על עסקים, תוך יום מיליוני עסקים ברחבי העולם נאלצו לסגור את שעריהם, אלו שיכלו והצליחו העבירו את כל מערכי הניהול והמכירה לדיגיטליים כדי לשרוד.

מאידך, מעניין לראות כי המגיפה הזו גרמה למגזרים שלמים לפרוח, כגון: תוכנות וכלי עבודה מרחוק, למידה אונליין, פלטפורמות וידיאו, בעצם כל מוצר שעוזר לנו להתנהל מרחוק.

יש גורם משותף לכל השינויים האלו: דיגיטציה, נכון שמגמה זו כבר כאן עוד הרבה לפני משבר הקורונה, אך אין ספק שהשינויים שגרמה המגפה האיצו את המעבר החברתי והכלכלי לדיגיטלי.
בהתבסס על כל השינויים האלו נוכל לצפות לכמה שינויים שישפיעו על מוצרי העתיד גם בעולם שלאחר הקורונה.

חווית האונליין כאן כדי להישאר


אין ספק שכולנו מתגעגעים לפגישות פיזיות וברגע שיתאפשרו אין דבר שיעמוד בפנינו. עם זאת, יהיה נאיבי לחשוב שרבים מאיתנו לא פיתחו תחושת עצמאות חדשה מהמרחבים הפיזיים.

נהיה מוכנים ללכת למקומות חדשים לחקור, להתרועע וליהנות, אך נהיה תובעניים יותר בכל הקשור לסביבת העבודה שלנו, האיזון בין העבודה לזמן האישי ולניצול הזמן באופן כללי.

בואו נשוחח על הפרוייקט שלכם

מלא את הפרטים בטופס הבא ונחזור בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

שם מלא

טלפון

דוא"ל

איך זה מתורגם לחוויה הדיגיטלית של המחר?


פתרונות עבודה מרחוק

ההשפעה הגדולה ביותר של משבר הקורונה- עבודה מרחוק.
פתרונות המחר יכללו יותר שירותי ענן אשר יאפשרו לנו לאחסן ולשתף מגוון קבצים פנים ארגוניים. בנוסף, ניתן לצפות ביותר ויותר ממשקים ופלטפורומות לביצוע שיחות וידיאו המבוססת על טכנולוגיית Cross Platforms המעודדת תקשורת טובה יותר.

עוזרים דיגיטליים

אנו יכולים לצפות שיהיו לנו יותר עוזרים דיגיטליים שייעלו תהליכי עבודה כאלו ואחרים, זוהי קפיצה חשובה ומשמעותית בחווית ממשק המשתמש הקולי, מה שהופך אותם לידידותיים יותר ואינטואיטיביים יותר.
העלייה הזו נובעת מתוך רצון לייעול זמנים, פחות בזבוז זמן בביצוע משימות חוזרות ונשנות.

העברת תוכן אונליין במודל "המנוי"

כנסים בינלאומיים, פסטיבלי קולנוע, הופעות, שיעורים כושר, פגישות עם רופא ועוד כולם עברו לאונליין. אומנם עדיין נלך למרחבים הפיזיים כדי לעשות דברים כמו פעם, אך אין ספק שהתקופה הזו השפיעה על ההרגלים שלנו והמספרים לא יהיו זהים.

האפשרויות הוריטואליות הן רבות והן יישארו למלא את החסר, זה יתורגם לשימוש מוגבר במודל המנויים, או כמו שאנחנו קוראים לו- "מודל נטפליקס" לצריכת תוכן אונליין.

תיירות ופנאי יחזרו ובגדול

התיירות והפנאי יחזרו לחיים של כולנו בחיזוק חווית דיגיטליות חדשניות, בהזמנות אונליין של טיסות, חופשות, אטרקציות וכו'. 

הציפייה היא שבשנה הקרובה נכיר פלטפורמות ואפליקציות חדשניות אשר פועלות בשוק התיירות וישמשו כמדריך וירטואלי שילווה אותנו לאורך כל החופשה ולא רק כשירות חד פעמי.

מערכת החינוך השתנתה לתמיד

הגבול בין לימודיים אונליין ללימוד פיזיים הפך למטושטש ויתר ויותר, זה מוביל אותנו לקראת מערכת חינוך היברידית שבה חלופת הלמידה אונליין תהפוך לחלק מכל תוכנית חינוך קונבנציונאלית.
במקרים מסוימים אף ניתן לראות שזו הופכת לשיטה העיקרית והמועדפת, זה יהיווה גם אתגר וגם הזדמנות לאנשי וחינוך
ותלמידים ברחבי העולם.

מנקודת המבט של חווית משתמש, אנו יכולים לצפות לראות כלים חדשניים אשר ישפרו את חווית הלמידה, ביניהם כלים למנגנוני בקרה בבחינות, מעבר ללוחות זמנים דיגיטליים והטמעת ממשקי צ'אט כחלק מכל חווית למידה חדשה.

ניהול מידע בצורה שקופה ומאובטחת יותר

בעוד שאנו רואים כיצד נוצרות בעיות שמקורן בשימוש ברשתות חברתיות ומוצרים דיגיטליים, אנו מתחילים לראות יוזמות שונות אשר יכולות לבנות את הדרך לפתרונות אפשריים להקל השפעות אלו.
שינוי תפיסת הציבור בנוגע למסירה ושימוש במידע האישי שלהם, ידחוף פלטפורמות דיגיטליות להיות מאובטחות יותר ושקופות יותר למשתמש.

מה אנו צופים לעתיד הטכנולוגי?


האצת השינויים הדיגיטלים לא משאירה ספקות בנוגע לתרחישים חיוביים למוצרים דיגיטליים. חווית המשתמש כנקודת מוצא תשחק תפקיד עיקרי בעיצוב מוצרים דיגיטליים.

אנו מאמינים שהשינויים הטכנולוגיים יחד עם השינויים החברתיים ישפיעו באופן רב על מוצרי העתיד.

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון