מ-Pokemon Go ליתרון תחרותי: טכנולוגיית AR למנהלי שיווק

פורסם ב: 12/06/19 מאת: יובל בר אור , , ,

אני מניח שכולכם כבר שמעתם על המשחק המדבק פוקימון גו, Pokemon go, שכבש את העולם בשבועות האחרונים, ואולי לחלקכם אפילו כבר יצא לאסוף כמה פוקימונים.

 

אז על מה כל הרעש?

המשחק פוקימון גו שבר את שיאי ההורדות מבוסס על טכנולוגיית  AR) augmented reality) (או בשמה העברי: מציאות רבודה): היישום מעבד את התמונה המוקרנת על גבי מסך התצוגה של הטלפון ומלביש עליה אלמנטים וירטואליים בזמן אמת. כך נוצר מצב בו המשתמש רואה את המציאות הפיזית וגם את פריטי המידע הוירטואליים.

המשתמשים במשחק 'פוקימון גו' צריכים להפעיל את אפליקציית Google Maps ואת המצלמה, ולאחר מכן הם מוכנים לצאת לצוד פוקימונים שצצים בנק' ציון שונות בסביבתם.

Ikea,Victoria's Secret,ו- Coca Cola כבר השתמשו בטכנולוגיית AR במהלכים השיווקיים שלהן, ונראה שעם הזמן עוד ועוד מותגים בינלאומיים מצטרפים לחגיגה…

אז מהן ההזדמנויות השיווקיות שמייצרת עבורנו טכנולוגיית AR?

  • הגדלת ה'טראפיק': נכון לעכשיו אפליקצית הפוקימונים מאפשרת רכישה של "פתיונות" אותם ניתן למקם באזור גיאוגרפי מסוים בכדי למשוך אליו שחקנים, וכבר דווח כי בקרוב ניתן יהיה לרכוש 'מקומות בחסות'. המודל העסקי החדש יחייב את הרוכשים על בסיס האח הקטן של Pay Per Click שהוא Pay Per Visit, עלות עבור כל ביקור במקום. אם קניון עזריאלי ירכוש חסות כזו ויפזר פוקימונים ברחבי הקניון, מה לדעתכם יקרה ? כמה משפחות / בני נוער וסיקור תקשורתי יתרכזו? כמות ה'טראפיק' / המבקרים בקניון תזנק ואליה מן הסתם תצטרף גם כמות המכירות. או לחלופין, הקניון יכול להוציא אפליקציית AR משלו: למשל משהו בסגנון של  'חפש את המטמון' או 'חפש את הקופון', שתציע הנחות ופרסים אטרקטיביים לאלו שימצאו אותם וכך תמשוך קהל נוסף לקניון.

 

  • חיזוק המותג: מי שעשתה זאת בצורה מעולה כבר לפני שנתיים, זו "פפסיקו" העולמית בקמפיין- "UNBELIEVABLE"', בסרטון הויראלי בו היא גורמת לעוברים והשבים בתחנת אוטובוס בלונדון לראות סיטואציות בלתי מציאותיות (השתלטות חייזרים, טיגריס מתרוצץ באמצע הרחוב). האלמנטים הוירטואליים הולבשו על התנועה ברחוב בזמן אמת באמצעות טכנולוגיית AR , מה שגרם לסיטואציות להיראות אמיתיות לגמרי. הסרטון הויראלי זכה לכמעט 8 מיליון צפיות, בהן הצליחה "פפסיקו" להשאיר את חותם המותג שלה בזיכרון הגולשים.

 

  • הגברת מעורבות ונאמנות לקוחות: קמפיין AR מטבעו, מצריך מהלקוחות להיות יותר אקטיביים. אם ילדים (וגם הרבה מבוגרים מסתבר!) רצים ברחובות לאסוף פוקימונים, אז למה שלא יאספו ממתקים? תארו לכם שחברה כמו 'עלית' יוצרת "פוקימון ממתקים", משחק בו היא מפזרת אייקונים קטנים של הממתקים שלה ברחבי הארץ, ילדים ומשפחות יכולים ללקט אותם ולזכות בממתקים עצמם 🙂 ללא ספק מדובר פה בקמפיין המשלב מעורבות לקוחות בצורה חכמה, מרגשת  שמגבירה את רמת הזכירות והנאמנות של הלקוחות למותג.

לסיכום

אני מאמין שנפרצה תקרת הזכוכית באימוץ טכנולוגיית ה- AR למטרות שיווקיות. המשחק 'פוקימון גו', ללא ספק, פותח ספקטרום חדש ומאתגר לפעילויות דיגיטל חדשניות.

אמנם טכנולוגיית AR לעתים עלולה להיראות קשה ומסובכת לביצוע, אך כמנכ"ל ובעלים של חברת דיגיטל ופיתוח אני יכול לספר לכם שניתן ליצור קמפיין AR בטווח קצר של מספר חודשים בודדים.

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון