API Gateway חוסך למנמ"ר כאבי ראש ועושה הרבה מעבר לזה

פורסם ב: 24/05/19 מאת: יובל בר אור

הרבה מהפרוייקטים שלנו ב-Y&A דורשים פיתוח ואינטגרציות למערכות ליבה ארגוניות שונות, אנחנו נתקלים יותר ויותר בצורך הבלתי נמנע שצריך פתרון כמו API Gateway ברמת התשתית. זה מייצר ארכיטקטורת ניהול של כל האפליקציות שרצות על התשתיות השונות בארגון, יכולת שליטה, בקרה ואבטחה.

 

אם אתה מנמ"ר או מנהל IT – התמזל מזלך. זוהי תקופה מאוד משמעותית עבור נושאי תפקידים אלו. העולם נמצא בעת האחרונה בעידן של תהליכי דיגיטציה אינטנסיביים מעבר מאתרי אינטרנט ואפליקציות שמטרתם תדמיתית בלבד לשירותים המתבצעים אונליין – אם זה שירותי בנק, רכישת פוליסת ביטוח, הגשת תביעות ביטוח, שירותי ביטוח לאומי ועד לשירותי רפואה מלאים און ליין ע״י רופא. בעקבות שינויים אלו קיים צורך גובר לאינטגרציה בין מערכות ושילוב בין ממשקים, בין אם זה פנים או חוץ ארגוני – כך שלמעשה כולם מרוויחים: החברה נהנית שימוש רב בשירותיה והמשתמשים נהנים משימוש נוח ונגישות למידע עם הנחוצים לו במהירות ובקלות. הצורך העולה לאינטגרציות בן המערכות הללו מנוהל ע"י המנמ"ר ומחלקת מערכות המידע כולה, לכן תפקיד המחלקה כולה הופך קריטי, זהו ציר מרכזי במימוש האסטרטגיה של החברה.

המטרה שלכם היא לקחת את המידעים מכל אחת מהמערכות והטכנולוגיות הקיימות בארגון ולהנגיש אותן. מהם האתגרים המשמעותיים במימוש החזון הדיגיטלי והיכן טמונות הבעיות?מערכות המידע הן כמו שכבות גאולוגיות, כל פעם מתווספת מערכת/ טכנולוגיה/ יכולת שהארגון רכש, מחזיק ומתחזק. CRM, ERP ועוד מערכות תפעוליות כאלו ואחרות. האתגר הוא כיצד לממשק אותן עם מערכות אחרות? חלק מהן קיימות שנים רבות בארגון ואף ללא API. כיצד לשלוט ולנהל את המידע בין האפליקציות השונות? כיצד לנהל פרוטוקול אבטחת מידע, עם כל המידע הרב המסתובב? וכמובן שיש לקחת בחשבון את העלויות, שיהיה סבירות ולא יחרגו מהתקציב הקיים עבור נושא זה.

הרבה מהפרוייקטים שלנו ב-Y&A מערבים פיתוח ואינטגרציות למערכות ארגוניות שונות ולעיתים מה שקורה ברמה האבולוציונית במחלקות IT הוא שפשוט מתקבלת ההחלטה שצריך API Gateway ברמת התשתית. לאחר בחינת ה-IT של הלקוח ומערך האפליקציות שקיים היום ואלו שעתידיות להיות מפותחות אנחנו ממליצים על מימוש של ה-API Gateway, פתרון מיידי עבורנו אבל בעיקר תשתית עבור המנמ"ר לכל אפליקציה שירצו לפתח על בסיס המידעים. כמובן שכדאי להוסיף ולהזכיר שאחד הנושאים הרגישים לניהול עבור המנמ"ר הוא נושא אבטחת המידע, ה-API Gateway מאפשר ניהול ובקרה של כל המידע שעובר דרך שכבת האפליקציה. כיסוי רחב עבור התשתית מאפשר לגשר בצורה חלקה על תקני אבטחה ופתרונות בין צרכנים וספקים.

אכן, מדובר בכאב ראש רציני. הפתרון המקצועי שאנחנו כחברת פיתוח ממליצים היא ה-API Gateway. הפתרון הוא לייצר מעיין שכבה מעל כל מערכות החברה, במסגרתה מתבצעת אינטגרציה פעם אחת של כל מערכת ומערכת בארגון ל API GW. כשזה מושלם, ניתן לנהל את התשתית כולה בקלות, בצורה אינטליגנטית, תוך החלת רולים שונים של אבטחת מידע. מהרגע שהנחתם את אותה התשתית יש לכם אסטרטגיה של הסדרת ומימוש כל אפליקציה בארגון. אם מחר מגיע מנהל המכירות או השיווק עם רעיון לאפליקציה? אין בעיה – כל אפליקציה שיעביר ניתן לממשק לתשתית.

לסיכום

אין ספק שהתקופה מרתקת ומאד משמעותית בכל תעשיית מערכות המידע. האתגרים הם אדירים ולהערכתנו, לראשונה בהיסטוריה הארגונית מחלקת מערכות המידע הפכה לחץ המיישם ומתפעל את אסטרטגיית החברה. הצורך לממשק את המערכות ולהנגישן החוצה הוא האתגר הגדול ביותר וה-API Gateway ללא ספק מעניק פתרון מיטבי ואיכותי המעניק תשתית המאבטחת את כל נכסי הארגון ומייצרת גישה ידידותית ונוחה הן למפתח והן למשתמש.

בואו נשוחח על הפרוייקט שלכם

מלא את הפרטים בטופס הבא ונחזור בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

שם מלא

טלפון

דוא"ל

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון