אפליקציה VS אתר – איך עושים את הבחירה הנכונה?

פורסם ב: 03/02/21 מאת: יובל בר אור , , , ,

הבחירה בין מימוש המיזם שלכם באמצעות אפליקציה או אתר יכולה להיות החלטה קשה, במיוחד אם מדובר בפרויקט הראשון שלכם.
בתור חברת פיתוח, עזרנו ללקוחות רבים להבין מאיפה להתחיל, בכתבה זו אשתף בכמה מהתובנות העיקריות שקיבלנו לאורך השנים.

בעידן הדיגיטלי של ימינו, לקוחות משתמשים במגוון מכשירים ופלטפורמות, כך שהבחירה בערוץ הנכון הינה קריטית לעתיד המיזם.

ההחלטה בין אפליקציה או אתר למיזם / למוצר החדש, תלויה בכמה גורמים הרלוונטים לרעיון הספציפי שלכם:

– האם אתם מציעים פתרונות למשתמשים "On the Go" או שאפשר להגיע אליהם במשרד/ בבית?

– האם על מנת לקבל הערך מהמוצר עליכם לקבל גישה לפונקציות המכשיר (מצלמה, מיקום, סאונד) ?

– האם השימוש במוצר הוא מידי או חוזר ונשנה?

– מהי אסטרטגיית השיווק של המוצר שלכם?

– מהי כמות המשאבים שאתם מוכנים להשקיע בפרויקט?

כעת, אציג את היתרונות והחסרונות של בחירה באפליקציה לעומת אתר, כך בסוף המאמר יהיה לכם מושג טוב יותר מה המיזם שלכם צריך ותוכלו לקבל החלטה מושכלת יותר.

למה להתחיל באפליקציה?


רוב המשתמשים כיום גולשים דרך המובייל, לכן יש לבחור באסטרטגייה אשר שמה במרכז את המוצר הדיגיטלי של המיזם שלך. בין אם תבחרו באפליקציה או באתר, שניהם יצטרכו להיות מותאמים באופן מלא לגלישה דרך המובייל.

בואו נשוחח על הפרוייקט שלכם

מלא את הפרטים בטופס הבא ונחזור בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

שם מלא

טלפון

דוא"ל

יתרונות הבחירה באפליקציה:


1. מיתוג ייחודי

כאשר בונים אפליקציה, עליכם להתחיל בתהליך מיתוג ובניית שפה גרפית, על מנת שהשפה תהיה מתאימה לזהות המוצר, עליכם לזהות את קהל היעד ואת המסר שתרצו להעביר למשתמשים שלכם ועל בסיסם לבסס את השפה אשר תעביר את זהות המותג והתדמית העסקית של המוצר. 

מצד שני, נניח שכבר יש בבעלותכם אתר ואתם רוצים להתקדם לשלב הבא- אפליקציה. במקרה הזה, תוכלו לתת למותג שלכם ספין חדש וייחודי למשתמשי האפליקציה, יש לכם את החופש להמציא עיצוב חדש ולהציע חווית מיתוג חדשה לחלוטין למשתמשי האפליקציה, וכן גם להתרחב לקהלים חדשים.

2. התאמה אישית

הדבר המהנה ביותר בפיתוח אפליקציה הוא שאתם יכולים להתאים אותה להתנהגות המשתמשים שלכם ובכך להעניק ערך למשתמשים כמעט בכל פעולה שיבצעו.
אתרים מסתמכים על דפדפנים לביצוע פונקציות בסיסיות כמו: חזרה אחרונה, רענון דף ועוד. בעוד שאפליקציה נותנת את החופש להשתמש בתנועת מגע כמו: החלקה, גרירה, הקשה, צביטה ועוד. אפליקציה כוללת בתוכה תכונות ופונקציות רבות אשר הופכות את השימוש בה לפשוטה יותר ומהנה יותר.

3. שימוש ב Offline

ההבדל העיקרי בין אתר אינטרנט לאפליקציה הוא שימוש ב Offline, אתר תמיד ידרוש חיבור אינטרנט על מנת לעבוד. לעומת אפליקציה, בה אין צורך להסתמך בכל זמן נתון על חיבור אינטרנט.

כמובן שיש תלות בסוג האפליקציה, אך ברוב המקרים המשתמש יכול לבצע פעולות גם ללא חיבור לאינטרנט, דבר המקנה יתרון ברור לאפליקציה על פני אתר.

4. גישה ל Core Functions של הסמארטפון

אחד היתרונות הגדולים של אפליקציה, היא היכולת שלה להשתמש ב Core Functions של הסמארטפון, באמצעותם ניתן לשפר את חווית המשתמש.
גישה לפונקציות כמו: מצלמה, GPS, מיקרופון, תמונות, רשימת אנשי קשר וכו', הופכת את חווית השימוש בה לאינטרקטיבית הרבה יותר. אינטראקציה זו בין המשתמש לאפליקציה מגבירה את חווית המשתמש ומאפשרת למשתמשים לבצע פעולות בקלות ובמהירות.

כאשר גולשים דרך המובייל, מצפים לתוצאות מהירות יותר ודרך טובה לעשות זו היא קיצור פעולות באמצעות פונקציות המכשיר. לדוגמא, שימוש במצלמה על מנת לסרוק קוד QR, הרבה יותר מהירה מהקלדת קישור.

5. נוכחות ומודעות למותג

הבדל נוסף אך חשוב הוא נוכחות המותג, כאשר המשתמשים שלכם גולשים באתר אינטרנט, הם ידפדפו בין העמודים השונים, יקבלו את המידע שחיפשו וימשיכו הלאה ביום שלהם. לעומת אפליקציה, בה השימוש הוא רציף יותר, עצם העובדה שהאייקון שלכם נמצא שם על מסך הסמארטפון גורם למשתמש לזכור את המותג והמוצר שלכם, בין אם זה במודע או לא.

דרך להגביר את נוכחות האפליקציה בחיי היום- יום של המשתמשים הוא שימוש ב Push Notification. אם האפליקציה שלכם מציעה הצעות מוגבלות בזמן, הנחות, פיצ'רים חדשים וכו' תוכלו לשלוח הודעה למשתמשים וליידע אותם על כך.
הערה חשובה- אל תגזימו, התראות רבות מדי יכולות להפריע למשתמשים שלכם ולגרום להם למחוק את האפליקציה.

חסרונות הבחירה באפליקציה:

 

1. קושי בגילוי האפליקציה

גישה לאתר אינטרנט היא מיידית, דפדפן האינטרנט כבר קיים בסמארטפון שלכם, נותר רק לחפש את שם המוצר או המותג בשורת החיפוש ובום- הגעתם ליעד.

עבור משתמשים אשר לא מכירים את המותג או המוצר שלכם, זו הדרך הקלה ביותר לבדוק את אמינותך ומה השירות שאתם מציעים וכך להחליט האם להישאר או לא.

כאשר מפתחים אפליקציה מבלי להקים גם אתר, עליכם לקוות שמשתמשים חדשים יגלו את האפליקציה שלכם בחנות האפליקציות, יורידו אותו, יתקינו אותה ויתנסו בה. חלק גדול מהמשתמשים לא יהיו מוכנים להשקיע את המאמץ ויבחרו באפליקציה אשר הם כבר מכירים.

2. חוסר היכרות עם המותג

חנות האפליקציות מוצפת באפליקציות שונות, חלק מהן מספקות תכונות דומות למוצר שלכם. על מנת לגרום לאפליקציה שלכם לבלוט, עליכם לבצע פעולות שיווק נרחבות עוד לפני ההשקה ואופטימיזציה לחנות האפליקציות.

זכרו! משתמשים לא יורידו אפליקציה שלא שמעו עליה מעולם.

3. מחיקת האפליקציה- הסיוט הגרוע ביותר

כבר הדגשתי את החשיבות של נוכחות המותג בחיי המשתמשים, למרבה הצער, יש גם את אפשרות מחיקת האפליקציה והמותג שלכם יכול להיעלם מחייהם בן רגע. ברוב הפעמים, משתמש אשר מחק את האפליקציה לא צפוי להתקינה שוב בעתיד, כך שמחיקת האפליקציה, היא לא דבר שתרצו שיקרה.

זוהי נקודת החוזקה של אתר, אף משתמש לא יכול למחוק או להסיר את האתר שלך, הוא יישאר בדיוק איפה שהוא, נגיש לכל משתמש.

אם תשקיעו בקידום אתרים ותצליחו למקם את המותג שלכם בתוצאות החיפוש המובילות, האתר שלכם יופיע כל הזמן בפני משתמשים פוטנציאליים. כתוצאה מכך, הם יהיו בעלי סבירות רבה יותר להוריד את האפליקציה שלכם, מכיוון שלא במודע, הם כבר מכירים את המותג שלכם.

4. פיתוח אפליקציה יקרה יותר מאתר

פיתוח אתר הוא תהליך קצר יותר מפיתוח אפליקציה, ברגע שהאתר עלה לאוויר ההשקעה השוטפת היא קטנה, הדברים שונים מאוד כאשר מדובר בפיתוח אפליקציה.

פיתוח אפליקציה הוא תהליך ארוך ויקר, עליך לבחור את טכנולוגיות הפיתוח המתאימה, לעדכן אותה באופן שוטף, לשנות ולשפר את התכונות והפיצ'רים הקיימים ולהוסיף תכונות חדשות, כך שזו עבודה מתמדת.

5. אין אפליקציה אחת שמתאימה לכולם

אתר אינטרנט יעבוד בכל דפדפן, כל מה שעליכם לעשות הוא לבצע אופטימיזציה לגולשים בסמארטפון. כאשר מדובר באפליקציה, התהליך הרבה יותר מורכב.

עליכם להחליט האם האפליקציה תתאים גם ל IOS וגם ל Android, האם להשתמש בפיתוח Native או Cross Platforms. לכל אחד מהבחירות הללו יש יתרונות וחסרונות, כך שעליכם לבצע את הבחירה הנכונה ביותר למיזם שלכם.

כתבנו בבלוג שלנו השוואה בין טכנולוגיות הפיתוח השונות > קראו כאן

6. שיווק האפליקציה

כאשר מדברים על שיווק של אפליקציה מול אתר המורכבות והאופציות העומדות בפניכם קטנות משמעותית. הדרך היחידה לשווק אפליקציה היא באמצעות (ASO (app store optimization, המקביל ל SEO בעולם האתרים ובאמצעות קמפיינים דרך Google.
אם משווים זאת לקידום אתרים זה תהליך הרבה יותר מורכב שיקשה עליכם להתבלט מעל המתחרים. בלי שום קשר, כדאי שתדעו שאם האפליקציה שלכם היא בתחום ה Ecommerce העמלה שתשלמו לחנות האפליקציות היא כ 30%, קחו זאת בחשבון.

למה להתחיל באתר?


עכשיו שהכרנו את היתרונות וחסרונות של הבחירה באפליקציה, נבחן אתרים ומערכות Web ומה יש להם להציע. 

יתרונות הבחירה באתר:


1. מודעות וחשיפה למותג

התחרות הגוברת בין האפליקציות בשוק מקשה על מוצרים חדשים לבלוט מעל המתחרים, כאן נמצא היתרון של אתר, אשר מאפשר לבנות ולחשוף את המוצר שלכם.
אתם יכולים להשתמש בקמפיין SEO, PPC, שיווק ויחסי ציבור על מנת לחשוף את המוצר וליצור מודעות אליו, תהליך השיווק קל הרבה יותר כאשר ניתן למצוא את האתר שלכם במנועי החיפוש השונים.

2. הרחבת קהל המשתמשים

כיוון שאתר עובד בכל פלטפורמה, ישנה גישה קלה יותר למשתמשים פוטנציאליים וכך תוכלו להרחיב את מעגל המשתמשים שלכם ואולי אף להגדיל את הביקוש למוצר.

באפליקציה לעומת אתר, יש הגבלה בקהל המשתמשים שניתן להגיע אליהם, לדוגמא, אם תפתחו אפליקציה ל IOS, תפסידו את כלל משתמשי ה Android ולהפך.
גם אם המטרה הסופית שלכם היא פיתוח אפליקציה למותג שלכם, אתר יכול להוות בסיס טוב ליצירת מודעות והבאז סביב המוצר לקראת השקת האפליקציה.

3. פיתוח קצר

כפי שהסברתי, פיתוח אפליקציה הוא תהליך ארוך ומורכב, במקרה של פיתוח אתר מדובר בתהליך קצר יותר.
הפרויקט כולל אפיון, עיצוב ופיתוח האתר, כמובן שגם בתהליך זה ישנה חשיבה והשקעה, אך זמן הפרויקט קצר משמעותית מפיתוח אפליקציה, בנוסף שינויים ותוספות לאתר זמינים ופשוטים יותר.

4. יחס עלות-תועלת

כאשר מדובר במיזם חדשני, ברוב המקרים נמליץ להתחיל באתר, כיוון הוא אינו דורש פיתוח והשקעה ארוכת טווח. לעומת פיתוח אפליקציה, אשר דורשת עדכון תכונות ופיצ'רים באופן שוטף. לאחר השקת האתר, אין צורך בפעילות שוטפת מעבר לעדכון התכנים ושיפור תכני SEO.

חסרונות הבחירה באתר:


1. עליכם לבצע אופטימיזציה למובייל

החדשות הטובות הן שפיתוח אתר הוא תהליך פשוט יותר בהשוואה לאפליקציה, אך עדיין יש לזכור שרוב המשתמשים גולשים דרך המובייל, לכן עליכם לבצע התאמה מלאה.
עליכם להשקיע זמן ומחשבה בעיצוב רספונסיבי באופן מלא לאתר, או אפילו לשקול פיתוח בגישת Mobilefirst , על מנת שמשתמשי המובייל ייהנו מחווית גלישה אולטימטיבית.

2. תלות בחיבור לאינטרנט

אתר תלוי כולו בחיבור אינטרנט, גלישה דרך חיבור אינטרנט איטי יובילו לזמן טעינה איטי, שגיאות שרת וחוסר יכולת לגשת למידע באתר, כל אלו יפגעו בחווית השימוש של המשתמשים שלכם.

3. חוסר יכולת לנצל את פונקציות הסמארטפון

אתר אינטרנט, גם אם יהיה רספונסיבי באופן מלא, לא יכול לנצל את הפונקציות והתכונות של הסמארטפון, כמו: מצלמה, GPS, מיקרופון, תמונות ועוד.
משתמשים מעדיפים לגלוש בצורה אינטראקטיבית ולבצע פעולות בצורה מהנה יותר ואתר מאפשר פעולות בסיסיות בלבד.

4. זמן טעינה איטי

כיוון שאתרים תלויים בשרתים וחיבורי אינטרנט, לעיתים קרובות טעינת העמודים תהיה איטית בסמארטפון. במקרים בהם יהיו תקלות בתקשורת או בשרתים ייתכן והאתר יטען בצורה לקויה, אשר יגרמו לקישורים שבורים, תמונות חסרות וחוסר ב CSS.

בחירה באתר תצריך מכם השקעה בתיקון בעיות טכניות המשפיעות על העמוד וזמן הטעינה, משתמשי הסמארטפון רגילים למהירות טעינה מהירה, הקפידו שהאתר שלכם עומד בסטנדרטים אלו.

עדיין לא בטוחים במה לבחור? "זה תלוי"


אם אתם עדיין לא בטוחים במה לבחור- אתר או אפליקציה? אל דאגה, אתם לא היחידים.
בחירה זו היא מורכבת, שתיהן בעלות יתרונות רבים, אך גם חסרונות.

ההמלצה שלי היא, לבחור בשניהם, גם אם האסטרטגיה שלכם לא כוללת פנייה לקהל משתמשים רחב, מותג או מוצרים ללא אתר בעולם הדיגיטלי של היום, מעבירה למשתמשים מסר מוטעה.
גם אם בחרתם באפליקציה, על מנת למשוך משתמשים להוריד אותה, השתמשו בכלל הפלטפורמות הדיגיטליות, ביניהם גם אתר.

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון