פיתוח אפליקציות, איך מתחילים?

פורסם ב: 08/09/20 מאת: Yuval , , , ,

שוק האפליקציות הפך תחרותי מאוד, היום כדי להצליח, לא מספיק רק רעיון ייחודי ושאיפות גבוהות. על מנת להיות מוביל בשוק ולהתעלות מעל המתחרים, צריך להשקיע, בהתחשב בזמן ובתקציב.

 

השלב המכריע בכל הפרויקט הוא שלב הפיתוח, הגעה לשלב זה ללא הכנות מוקדמות יכול לגרום לעיכובים, תחושת תסכול, פגיעה בשם המותג והפסדים כספיים.
אם תשקיעו את הזמן והמחשבה בחיבור אבני היסוד של הפרויקט, תוכלו להקל על תהליך הפיתוח ולהעניק לעצמכם יתרון תחרותי. נכון, זה דרוש קצת מאמץ, אבל אני מבטיח שלא תתחרטו על כך.

בואו נתחיל בהצגת השלבים:

1. בצעו מחקר שוק מעמיק

הצעד הראשון בכל פרויקט הוא מחקר שוק, עליכם להכיר את השוק בו אתם פועלים ולהתאים את המוצר אליו. כלומר, למצוא את הפער או הצורך הבלתי ממומש של הלקוח באותו התחום ועבורו להעניק פתרון באמצעות האפליקציה שלכם.

מחקר שוק מעמיק ומקצועי יעזור לכם לגלות:

  • מי המתחרים שלכם
  • באיזו אסטרטגיה הם פועלים
  • מה החוזקות והחולשות של המתחרים
  • מה הלקוחות חושבים על המתחרים
  • מה הן ה Unique selling point של המתחרים


הכרות טובה של השחקנים בשוק, בשלב עיצוב ux/ui של האפליקציה שלכם, תוכלו לדאוג למובחנות מיתוגית ובולטות.
כאשר תדעו את התשובות לשאלות האלו, תוכלו ללמוד מטעויות המתחרים ולהימנע מהם, לבחור באסטרטגיית המכירה והשיווק הנכונה עבורכם וחשוב מכל, להגדיר בבירור את הייחודיות בפתרון שאתם מציעים.

בואו נשוחח על הפרוייקט שלכם

מלא את הפרטים בטופס הבא ונחזור בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

שם מלא

טלפון

דוא"ל

2. הגדירו את "נאום המעלית" וקהל היעד

האם אתה יכול לנסח את המטרה הספציפית של האפליקציה? האם אתה יכול להגדיר את הייחודיות שלך אל מול המתחרים? אלה הן שתי השאלות המורכבות ביותר עבור יזמים. לאגד את כל הפרויקט למשפט אחד או שניים בעל מטרה ברורה אחת.

בשלב זה עליכם להגדיר:

  • מה יהיו הפונקציות העיקריות של האפליקציה
  • למה אנשים ירצו להשתמש בה?
  • מהו הערך של האפליקציה לעומת אתר אינטרנט?
  • מה הם הצרכים של הקהל שלי?

תשובה כנה לשאלות אלה תבטיח שלא תבזבזו משאבים רבים על פיתוח תכונות ופיצ'רים מיותרים, שלא משרתים את מטרות האפליקציה ולא תואמים לקהל היעד.

עליכם להיות בטוחים ב"נאום המעלית" שלכם. אם במקרה מצאתם את עצמכם מול משקיע פוטנציאלי שרוצה לקבל מידע נוסף על הפרויקט שלכם, איך הייתם מסכמים אותו בכמה משפטים? תוך התמקדות בייחודיות והערך שהאפליקציה מעניקה עבור הלקוח.
מיקוד ובהירות בשלב מוקדם של הפרויקט יגביר את ההצלחה העתידית שלך!

3. בחירת טכנולוגיית הפיתוח

ישנן כמה החלטות טכניות שמקבלים בשלבי הפיתוח, אך בחירת טכנולוגיית הפיתוח היא החשובה מכולם, בחירה בין אפליקציית Native, היברידית, PWA או Flutter.
לאחר שביצעתם מחקר שוק, הגדרתם את מטרת האפליקציה וקהל היעד שלה, תוכלו לקבל את ההחלטה השקולה והנכונה ביותר.

ישנם כמה הבדלים משמעותיים בין טכנולוגיות הפיתוח:

  • שפת הקוד שבה מפתחים
  • גישה לממשק API של המכשיר
  • דרכי ההפצה למשתמשים
  • תמיכה בפלטפורמות מרובות


יש להשקיע מחשבה רבה בהתאמת טכנולוגיית הפיתוח לפרויקט, לכן כתבנו כתבה שלמה בבלוג שלנו בנושא הזה,
ממש כאן.
לאחר שבחרתם את טכנולוגית הפיתוח המתאימה עבורכם, תהליך הקצאת המשאבים ותכנון כל הפרויקט יהיה קל ומהיר יותר.

4. הגדרת תפקיד האפליקציה במודל העסקי

אפליקציה יכולה למלא תפקידים רבים ושונים עבור העסק או המיזם שלך. קבלת הכנסות ישירות מהאפליקציה, מתן שירות עבור לקוחות, סיוע או ייעול תהליכי מכירה או הגדלת המודעות למותג.

במידה וקבלת הכנסות ישירות מהאפליקציה הוא התפקיד שהגדרת, זה הזמן להציג את מודלי המונטיזציה:

  • אפליקציית Freemium- חינמית להורדה, אך פיצ'רים מסוימים בה נעולים ודורשים תשלום
  • אפליקציה בתשלום- המשתמש צריך לרכוש את האפליקציה דרך חנות האפליקציות
  • חנות Ecommerce- שימוש באפליקציה כחנות למכירת מוצרים דיגיטליים/ פיזיים
  • In app ads- שימוש באפליקציה כשטח פרסום, מבלי לפגוע בחווית המשתמש!
  • מנויים- משתמשים צריכים לרכוש מנוי על מנת להשתמש באפליקציה
  • חסויות- שיתוף פעולה עם מותגים ומפרסמים

לכל מודל יש את היתרונות והחסרונות שלו, חשוב לבחון ולהחליט על תפקידה של האפליקציה בשלב מוקדם ולפתח אותה בהתאם לתפקיד שהוגדר עבור המודל העסקי.

5. בניית אסטרטגיה שיווקית

אתם בטח חושבים לעצמכם- לא מוקדם מדי לחשוב על שיווק עוד לפני שהתחלנו את הפיתוח? אז לא, מאמצי שיווק ובניית תוכנית שיווקית עוד לפני שהאפליקציה נמצאת בחנות האפליקציות, תעזור ביצירת "באז" וציפייה בקרב המשתמשים.

זה הזמן המתאים להתחיל בתהליכים הבאים:

  • בניית מיתוג- שם, צבעים, לוגו ושפה שיווקית אשר יבדילו אתכם מהמתחרים
  • בחירת ערוצי שיווק- היכן קהל היעד שלכם נמצא? האם קל יותר להגיע אליהם באמצעות מדיה חברתית או אימייל? האם הם מעדיפים וידאו על פני תוכן כתוב? כמה זמן הם מבלים במכשיר הנייד שלהם?
  • יצירת תוכן איכותי- לאחר הגדרת קהל היעד, אתם אמורים לדעת איזה תוכן הם צורכים ואיפה להציגו, התחילו ביצירת תכנים כתובים/ מצולמים ושתפו אותם בערוצי השיווק שבחרתם
  • היחשפו לקהלים נוספים- פנו למשפיעים בשוק שבו פועלת האפליקציה שלכם, הציגו בפניהם את הערך של האפליקציה ובקשו שיציגו אותה לעוקבים שלהם

6. אופטימיזציה של חנות האפליקציות

הצעדים שביצעתם עד כה, משפיעים במידה רבה על אופטימיזצית חנות האפליקציות.
משתמשים מגלים יותר מ 60% מהאפליקציות דרך חנות האפליקציות, השתמשו בערוץ השיווקי זה כהזדמנות למשוך את המשתמשים דרך הוויזואליות, התכונות והמטרה הייחודיות של האפליקציה. 

כמובן שלא תוכלו להשלים את כל משימות ה ASO (קידום אפליקציות) בשלב זה של התהליך, אך זה הזמן להתחיל לחשוב על ה Look & Feel בחנות האפליקציות.
מרכיבי המפתח לאופטימיזציה של חנות האפליקציות הם:

 

  • שם- ייחודי, משקף את מטרת האפליקציה,קל לכתיבה והגייה
  • מילות מפתח- ציון מונחי חיפוש המתאימים לאפליקציה שלכם (אפשרי רק ב App store)
  • אייקון- שמרו על קונספט פשוט וברור, תוך שימוש בפלטת צבעים נעימה
  • צילומי מסך- הקפידו להשתמש בכל חמשת צילומי המסך והשתמשו בטקסטים המתארים את יתרונות האפליקציה
  • תיאור- התמקדו בשלוש השורות הראשונות כדי להעביר בבירור את מטרת האפליקציה
  • תצוגה מקדימה של וידאו- קצר ולעניין, עם מסר ברור ואוניברסלי

7. זמן פיתוח

על מנת שתוכלו להכריז על זמן ההשקה לפני תחילת הפיתוח, עליכם להיות מודעים לזמן הפיתוח העומד בפניכם. לרוב, מדובר בתהליך של כ 6 חודשים.
לכן, עליכם להתחיל לתכנן את התהליך עם חברת הפיתוח שלכם מוקדם ככל האפשר, זה יעזור בניהול פרויקט יעיל ויתרום בהקצאת תאריכי יעד לשלבי תכנון ופיתוח שונים, ביניהם:

  • הגדרת תסריטי ליבה לכל משתמש
  • הגדרת הפונקציות הנדרשות לאפליקציה
  • בחירת טכנולוגית הפיתוח
  • בניית Wireframe
  • עיצוב ux/ui של האפליקציה
  • בדיקות QA


זהו הזמן הטוב ביותר להגדיר את התקציב שלך לפרויקט, מחיר הפיתוח משתנה בין טכנולוגיות הפיתוח, סוג האפליקציה והמורכבות שלה.
תכנון משאבים ולוח זמנים לפני תחילת תהליך הפיתוח, ימנע טעויות ועיכובים במשך התהליך.

8. אבטחת מידע ו GDPR

השלב האחרון, עליכם לכלול מדיניות פרטיות במקרה והאפליקציה שלכם אוספת מידע רגיש ממשתמשים. מדיניות זו צריכה לכסות את המידע ואת אופן השימוש בו.
נתוני המשתמשים הם הנכס החשוב ביותר, ועליכם להבטיח שיהיו תהליכי איסוף, טיפול ואחסון לנתונים אלה, כמו גם לניהול סיכוני אבטחה פוטנציאליים.
אני ממליץ לבצע שלב זה בתחילת הפרויקט על מנת לאפשר לעצמכם לקבל כל ייעוץ משפטי שתצטרכו, כמו כן לתכנן וליישם אמצעי בטיחות בתוך האפליקציה.

 

ישנן מיליוני אפליקציות בשוק וזו ההזדמנות להבטיח שהאפליקציה שלכם תבלוט מעל כל המתחרים.
לאחר שתעברו על שלבי הכנה הללו לפני תחילת הפיתוח, תהיו מוכנים לצלול בפיתוח האפליקציה ללא הסחות דעת ולא עיכובים מיותרים ולהוביל אותה להצלחה!

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון