6 טיפים לשיפור ממשק משתמש בחנות מסחר אלקטרוני

פורסם ב: 08/07/20 מאת: יובל בר אור , , ,

כ-88% ממשתמשי חנויות מסחר אלקטרוני טוענים שלא יבקרו שוב באתר בעל חווית משתמש גרועה.
זו הסיבה שעיצוב UX באתרי eCommerce היא קריטית להמרת לקוחות פוטנציאליים לקונים פוטנציאליים.

 

 

לקוחות מעריכים את חווית המשתמש של חנות מקוונת לא פחות ממגוון ונגישות המוצרים. לכן, ריכזתי עבורכם 6 טיפים לשיפור ממשק המשתמש שיובילו ליצירת קהל לקוחות נאמן והגדלת המכירות.

 

מה הם רכיבי המפתח של ממשק משתמש UX איכותי ?

עיצוב האתר הוא גורם חשוב המשפיע על ממשק המשתמש, אך הוא לא היחיד. אם אתם מבינים את חשיבות ממשק המשתמש עבור הלקוחות שלכם, אלו הם רכיבי המפתח:

  • ניווט פשוט בין קטגוריות האתר
  • תקשורת ברורה עם המשתמשים
  • מערכת רכישה נוחה ומהירה

 

למה ממשק משתמש UX חשוב לחנות שלך?

חווית המשתמש נכונה ומדוייקת משפיעה ישירות על מספר מדדים חשובים המגדירים את הצלחת החנות שלך:
גידול של יחס המרה
הקטנת יחס נטישת סלים
גידול במספר עמודים נצפים
כל אלו יובילו להגדלת מחזור מכירות, יצירת קהל לקוחות נאמן ובניית מוניטין חיובי למותג.

והנה הם 6 טיפים לשיפור ממשק המשתמש 

אופטימיזציה של אתר ה eCommerce על מנת לייצר חווית משתמש טובה היא תהליך מורכב הכולל שלבים רבים. שבעת הטיפים שאני עומד להציג לכם הם חיוניים במתן חווית המשתמש הטובה ביותר עבור הלקוחות שלך.

 

1. תשלום פשוט 

על מנת כדי לצמצם את שיעורי הנטישה של עגלת הקניות, תהליך התשלום צריך לכלול כמה שפחות שלבים. עם זאת, הבעיה שעולה היא איך לא לדחוס את כל הצעדים במסך אחד ולפגוע בחווית המשתמש.

  • הקלו על הלקוחות שלכם על ידי שמירת פרטי התחברות באמצעות התחברות לחשבון פייסבוק/ גוגל
  • נסו להסיר אלמנטים מסיחי דעת מדף הקופה והשאירו רק את אלה ההכרחיים לתהליך כלומר לנקות את header וגם footer של האתר- המיקוד הוא אך ורק בתהליך סל הקניות.
  • מומלץ לאפשר תשלום כאורח, על מנת לשמור על הלקוחות שלא רוצים לחלוק מידע אישי
  • באתרים המאופיינים ברכישות חוזרות, תציעו לשמור את פרטי התשלום, כדי שפעם הבאה התהליך יהיה קל ומהיר אף יותר.

 

2. אופטימיזציית עמודי מוצר

גורמים רבים משפיעים על החלטת הלקוח האם לרכוש מוצר או לא, אחד מהם הוא פריסת עמוד המוצר. עמוד המוצר אמור להציג את הפריט בצורה הטובה ביותר ולספק את כל המידע הדרוש לגולש כדי לקבל החלטה. עליך לשקול את כלל האפשרויות והאלמנטים שיקבעו את הצגת המוצר שלך ובמיוחד אלו:

  • תציג את עיקרי המידע, אבל תאפשר 'לגולש החוקר' לחפור ולהעמיק בנתונים טכנים.
  • מסחר אלקטרוני מבוסס על ויזואליות, תמונה איכותית תתרום ללקוחות להבין אם המוצר איכותי או לא
  • הצגת נקודות המכירה הייחודיות ויתרונות המוצר על ידי פרטים כמו: מפרט, תכונות, חומרי ייצור ועוד.
  • המלצה על מוצרים משלימים, לא סתם מוצרים בלתי רלוונטים, היא דרך טובה להפנות את תשומת ליבם של לקוחותיך לסוגים וקטגוריות אחרות של מוצרים הקיימים באתר

 

3. אופטימיזצית מנוע החיפוש של החנות 

יש לקוחות אשר מחפשים מוצר על ידי חיפוש בקטגוריות השונות באתר, ויש לקוחות אשר יודעים בדיוק איזה מוצר הם רוצים ומחפשים אותו במנוע החיפוש.
אופן הפעולה ויעילות מנוע החיפוש עשוי לגרום ללקוחות לעזוב את האתר או לקבל חווית משתמש טובה בעת חיפוש מוצר. כך תוכלו לוודא שמנוע החיפוש שלכם הוא הטוב ביותר:

  • סרגל החיפוש יכול לספק הצעות אשר מבוססות על היסטורית רכישה, מוצרים שצפו בעבר, מוצרים השייכים לאותה קטגוריה
  • כאשר לקוח נוחת בדף ללא תוצאות לאחר השימוש במנוע החיפוש, יש להציג אלטרנטיבה למוצר שחיפש- מוצרים או קטגוריות דומות
  • ברוב הפעמים הלקוח לא ישתמש במונח המדויק בו תואר המוצר, לכן השלמת מילה או מתן רמז תוכל לעזור במציאת המוצר המבוקש

 

4. מסנני חיפוש מוצר פשוטים

לקוחות ימצאו מוצר בקלות אם בתוך קטגוריות האתר יהיו מסנני חיפוש (פילטרים) אשר יקלו באופן משמעותי את החיפוש. פיתוח מסנני חיפוש טובים ונוחים הוא תהליך קשה כיוון שהוא צריך להתאים לכמות אדירה של מוצרים וקטגוריות, הנה מספר טיפים כיצד לעשות זאת:

  • מתן דגש למיקום ועיצוב המסננים על מנת שיהיו מתאימים לחנות שלך
  • התאימו את הפילטרים לכל קטגוריה על מנת להקל על הלקוח
  • אחד הדברים הפוגעים בחווית משתמש היא טעינת העמוד מחדש בכל פעם שלקוח מסמן מסנן כלשהו, השתמשו בכפתור "שלח" על מנת לטעון מחדש את העמוד לאחר בחירת כל המסננים ע"י הלקוח

 

5. רשימת משאלות

פעמים רבות לקוחות מתלבטים איזה מוצר לרכוש ובאיזה חנות, הם אינם מעוניינים לבצע את הקנייה ממש עכשיו. זו הסיבה שאתם חייבים לספק לקונים שלכם את האפשרות לשמור מוצרים. הוספת פיצ'ר "שמור לרשימת המשאלות" חוסכת עבודה רבה עבור הלקוחות שלך, עשוי לגביר את יחס הלוקוחות החוזרי ובאון כללי  גורם להם להרגיש יותר רגועים בתהליך הרכישה. 

בנוסף, תוכלו לקבל מידע אישי על העדפות המשתמשים ע"י הובלתם לתהליך רישום פשוט כאשר בחרו להשתמש ברשימת המשאלות.

 

6. התאמת חנות המסחר למובייל

רוב הסיכויים שיותר מ 80% מלקוחותכם גולשים במובייל, במצב כזה, אתם חייבים שהחנות האינטרנטית שלכם תהיה מותאמת למובייל.
אלה הם הצעדים החיוניים בהשגת מטרה זו:

  • שיפור מהירות טעינת האתר, יותר ממחצית מהלקוחות יעזבו את האתר אם העמוד לא יטען תוך 3 שניות, לכן נסו לכוון את מהירות הטעינה המקסימלית ל 2-3 שניות.
  • קריאת תוכן האתר במובייל הוא גורם המשפיע מאוד על UX, שימו דגש על גודל ומרווח הפונט בעת ביצוע אופטימיזציה למובייל
  • קחו בחשבון את גודל האלמנטים הניתנים ללחיצה, שינוי גודל האלמנטים בהתאמה למובייל משפיע רבות על ממשק המשתמש

 

לסיכום, שיפור ממשק משתמש UX בחנויות מסחר היא משימתם של כל המחלקות העסקיות בארגון ויש לשים עליה דגש רב. משווקים, יוצרי תוכן, מפתחים ומעצבים חייבים לעבוד יחד על מנת לייצר חווית משתמש טובה ככל האפשר ללקוחות.

UX/UI איכותי ללא ספק יכפיל את יחס ההמרה לרכישות ויקפיץ את אחוזי הלקוחות החוזרים
שניהם ביחד= גידול במכירות החנות שלכם.

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון