הטרנד הגדול הבא נמצא בכלל בקול שלנו

פורסם ב: 24/08/21 מאת: יובל בר אור , , , ,

כל הזמן אנחנו שואלים את עצמנו – מה הדבר הגדול הבא? בתקופה האחרונה, אנו רואים יותר ויותר מוצרים המופעלים דרך ממשק משתמש קולי. מי מאיתנו לא ישמח להיכנס הביתה ולבקש מ Siri או Alexa להדליק את האורות? או לבקש מ Siri להתקשר עבורנו או לשלוח הודעה.

 

הכנסו ל App Store או Google Play וחפשו את רשימת האפליקציות המובילות, ברור שברשימה הזאת ממוקמות אפליקציות של המולטי חברות הכי גדולות בעולם כמו: וואטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם, ג'ימייל, יוטיוב וכו'. נכון, שוק האפליקציות רווי במתחרים וקשה מאוד להתבלט בו, אבל יש מגמה חדשה שמצליחה לבלוט מבין כולם ולשלב אלמנטים חדשניים באפליקציות שיהפכו אותם לשימושיות אף יותר.

בואו נדבר על Voice (או בשפה המקצועית: ממשק משתמש קולי), נתחיל בלהכיר את היתרונות והחסרונות.

יתרונות

קול הוא הטאץ' החדש


הקול שלנו הוא הדרך החדשה לקיים אינטראקציה עם מוצרים דיגיטליים. העלייה בפופולריות של שימוש בממשק משתמש קולי נובעת מתוך התחושה שהוא אנושי יותר מכל אמצעי אינטראקציה אחר.
הכניסה של הסמארטפונים לחיינו (אי שם בשנת 2007) עשתה את המעבר מהקלדה / לחיצה לטאץ' כיוון שהוא מרגיש אינטואיטיבי וטבעי יותר, אבל מה יותר טבעי לנו מאשר הקול שלנו?

מה מהיר יותר מדיבור?


המעבר מהקלדה לטאץ' לא קרה רק בגלל שטאץ' הוא אינטואיטיבי יותר, אלא גם מהיר יותר. חשבו על ביצוע פעולה בסיסית שאתם עושים כל בוקר (אפילו לפני שמצחצחים שיניים) – לבדוק את הוואטסאפ שלכם. היום, עלינו לקחת את הטלפון, לפתוח את הנעילה, ללחוץ על האפליקציה ולעבור הודעה הודעה. בעזרת הקול שלנו, כל זה הופך למשפט אחד קצר ופשוט: "היי סירי, תקריאי לי הודעות ווטסאפ".

אז כמו שביצענו את המעבר מהקלדה לטאץ' כך גם לאט לאט נעבור מטאץ' לקול, כי הוא מהיר יותר ומרגיש אנושי יותר.

בואו נשוחח על הפרוייקט שלכם

מלא את הפרטים בטופס הבא ונחזור בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

שם מלא

טלפון

דוא"ל

לא צריך לדאוג בנוגע לאחסון


בניגוד לאפליקציות רגילות, אפליקציות קוליות מבוססות ענן. המשמעות היא – משתמשים לא צריכים להוריד את האפליקציה כדי להשתמש בה.
כיום, לכל פעולה וכל שירות יש אפליקציה ייעודית. בטלפונים שלנו יש לפחות 3-4 אפליקציות לקניות, 2 אפליקציות למשלוחי מזון, 5 אפליקציות חברתיות (לפחות) והרשימה עוד נמשכת. עם כל האפליקציות האלו, אין ספק שהאחסון שלנו נגמר תוך זמן קצר. הזמן שבו 64 ג'יגה הספיקו לנו, כבר נגמר מזמן.

כדי להמחיש זאת, ניתן דוגמא. נגיד ותרצו להזמין פיצה דרך האפליקציה של דומינוס. פשוט בקשו זאת מסירי או אלקסה, הם כבר ימצאו את האפליקציה ויבצעו את הפעולה עבורכם. הטכנולוגיה הזו מקצרת משמעותית את הזמן והמשאבים שמשתמש צריך להשקיע כדי לבצע פעולה כלשהי.

חסרונות

תקשורת לא מתקדמת מספיק


כמה פעמים קרה לכם שניסיתם לבקש מסירי לבצע פעולה והיא לא הבינה אתכם? או ששאלתם שאלה וקיבלתם תשובה לא מתאימה?
מיטב המוחות בגוגל, אמזון ואפל פועלים כדי לשפר את התקשורת ולהצליח להתגבר על חוסר הבנה בין משתמשים לבין מחשב. אי אפשר להתעלם מהבדלים הקיימים בסוגי התקשורת, תקשורת בין אנשים כוללת לא רק את הקול שלנו, אלא גם את המבט ושפת הגוף שעוזרים להבין את המשמעות והקונטקסט האמיתי של הדברים.

במקרה של ממשק משתמש סטנדרטי, אם המשתמש לוחץ על כפתור, המערכת מבינה בדיוק למה הוא התכוון. אבל במקרה של VUI (ממשק משתמש קולי), אפשר להגיד שתמיד מדובר ב"ניחוש" המבוסס על ההבנה של המחשב.

אין מסגרת סטנדרטית לאפליקציות קוליות


אם תפתחו כל אפליקציה בסמארטפון שלכם, ללא קשר למערכת ההפעלה, תוכלו לנווט בה בקלות. הסיבה  לכך היא שרוב האפליקציות עוקבות אחר תבנית עיצוב מסוימת. לדוגמא: חץ אחורה ישמש למעבר למסך הקודם, גלגל שיניים יציג את ההגדרות ועוד.

לאפליקציות קוליות עדיין אין מסגרת סטנדרטית המשמשת אותן לכן, יכול להיווצר קושי בתפעול ובהבנה של המשתמש.

כמעט אין מעורבות של משתמשים


אחת הביקורות הגדולות על אפליקציות מבוססות ממשק קולי הוא המעורבות הנמוכה של המשתמשים.
לדעתנו, זה לא מהווה חיסרון, המטרה של אפליקציות קוליות הוא לאפשר למשתמשים לבצע פעולות במהירות. אם מסתכלים מנקודת המבט של משתמשים, במקום "לבזבז" זמן בביצוע פעולות ב 10 אפליקציות שונות, כל התהליך יתבצע רק באמצעות הקול שלנו.

אז לסיכום,


כמו שאפליקציות לא החליפו מערכות Web, כך גם אפליקציות קוליות לא יחליפו אפליקציות מובייל. ממשק משתמש קולי מעולם לא נועד להחליף את ממשק המשתמש הרגיל, אלא דווקא להשלים אותו.

אז מנקודות מבט פרודוקטיבית בלבד, אפליקציות קוליות חוסכות זמן, מצמצמות את זמן המסך ומרחיקות משתמשים מדחיינות. עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמזון, גוגל ואפל בחוד החנית של ממשק משתמש קולי, העתיד של אפליקציות קוליות נראה מבטיח.

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון